دانشگاهی

پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در انتظار تخصیص بودجه

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

رضا نقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری به کجا رسید و از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری یکی از مهمترین برنامه های تحولی است که در وزارت علوم پیش بینی شده و در برنامه های وزیر علوم آقا زلفی گل نیز به صورت شفاف و ویژه به این‌ مهم اشاره شده که دانشجویان دکتری باید براساس برنامه گرنت محور جذب شوند و برای آن‌ها حقوق ماهیانه ای در نظر گرفته شود.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ ، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: این بودجه از محل درآمدهای دولت قابل پرداخت است و تلاش های مختلفی هم در مجلس و وزارت علوم انجام شده و پیگیری های متعددی از سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص این اعتبار و یا بخشی از آن صورت گرفته است اما تاکنون هیچ واریزی صورت نگرفته است.

نقی زاده اظهار امیدواری کرد که با تخصیص این اعتبار در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، این طرح برای دانشجویان دکتری روزانه اجرایی شود.

وی حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده و قرار است به دانشجویان پژوهشگر دکتری (روزانه) که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، حقوق ماهیانه پرداخت شود.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: پیش بینی می‌شود به طور متوسط رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در سال توسط دانشگاه‌ها به هر دانشجوی دکتری پرداخت شود.

نقی‌زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود دانشجویان پژوهشگر دکتری بیمه شوند، آیا این موضوع به سرانجام رسید؟ گفت: در این رابطه اولویت این است که پژوهشگران از طریق ساز و کار دولتی بیمه شوند اما اگر به نتیجه نرسیم با مجلس و کمیسیون آموزش رایزنی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا