پژوهشی

پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری همچنان در انتظار تخصیص بودجه

 پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد: رضا نقی زاده عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت از پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری گفت: پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری از محل فروش اموال دولت بوده که مبلغ آن ۵۰ میلیارد تومان است.

پژوهانه اعتبار مالی تخصیص داده شده به مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌هاست که مبلغ آن هر ساله مطابق آئین نامه تصویب شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعیین می‌شود و هدف آن ارتقای کیفیت پژوهش‌های اساتید و رساله‌های دانشجویان در جهت نیاز‌های اساسی کشور، گسترش تولید و حل مشکلات جامعه، تحقق اهداف و نیاز‌های کشور و.. است که به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اختصاص داده می‌شود. سازمان برنامه و بودجه ۸۰ درصد منابع را به اولویت‌ها اختصاص می‌دهند و با پیگیری چند ماهه مسئولان وزارت علوم این موضوع هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

نقی زاده تاکید کرد که تا الان هیچ مبلغی برای پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری به حساب وزارت علوم واریز نشده است و اگر دولت پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام دهد سازمان برنامه و بودجه می‌تواند مبلغ مورد نظر را پرداخت کند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌گوید که هیچ نهادی تاریخ دقیقی برای پرداخت مبلغ حقوق پژوهشگران دکتری به وزارت علوم اعلام نکرده است و در این زمینه باید دید که دولت چه فعالیت‌هایی جهت فروش اموال خود انجام داده است تا بتواند این مبلغ را واریز کند و گفتنی است که تاکنون هیچ مبلغی در این زمینه پرداخت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا