دانشگاهی

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، بر اساس اعلام روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر مهدی ورسه‌ای معاون آموزشی و مهارتی این واحد با اشاره به بخشنامه دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی (دوره ویژه مدرسی – آموزش و کارورزی)، گفت: این بخشنامه در دانشگاه آزاد اسلامی و پیرو برنامه تحول آفرین در حوزه مدرسین و استادان حق التدریسی است که با این دانشگاه همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیرو سیاست‌گذاری‌های جدید مقرر شده است در ۳ گروه از همکاری استادان بهره‌مند شویم، افزود: این سه گروه مشتمل بر: ۱- استادان تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی ۲- دستیاران آموزشی که شامل دانشجویان دکتری برای تدریس در مقطع کارشناسی و ۳- اساتید وابسته برای تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

معاون آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه بخشنامه دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده است، تصریح کرد: براساس این بخشنامه، باشگاه پژوهشگران جوان به عنوان کارفرما اقدام به ساماندهی دانشجویان دکتری در قالب دستیاران آموزشی و ثبت نام آن‌ها و معرفی ایشان به حوزه معاونت‌های آموزشی و مدیران گروه‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور کرده است.

وی ادامه داد: از میان ۷ هزار دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که برای تدریس در مقطع کارشناسی به واحد علوم و تحقیقات معرفی شده‌اند، با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در گروه‌های تخصصی این واحد، حدود ۸۵۰ نفر به عنوان دستیار آموزشی برای تدریس در کارشناسی، پذیرش شدند.

دکتر ورسه‌ای طرح دستیار آموزشی دانشجویان دکتری در راستای تقویت روحیه خودباوری، امید به آینده و تعلق خاطر به کشور و نظام اسلامی مثمر ثمر ارزیابی کرد و گفت: در این طرح دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انجام مشق معلمی در کنار استادان خود، می‌توانند حداکثر ۱۲ واحد (معادل یک مربی) در هر ترم تدریس کنند و در قالب تخفیف شهریه_ مطابق با قوانین مصوب در حوزه معاونت توسعه و منابع انسانی _ حق الزحمه آن‌ها لحاظ خواهد شد.

معاون آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه فعالیت دستیاران آموزشی در حوزه تدریس براساس هدایت استادان تمام وقت و مدیران گروه تخصصی انجام می‌شود تا از کیفیت لازم برخوردار باشد، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در سنوات گذشته نیز دانشجویان دکتری در واحد علوم و تحقیقات، در حوزه تدریس همکاری داشته‌اند، به عنوان نمونه، در ترم گذشته نیز حدود ۴۰۰ دانشجوی دکتری به عنوان مدرس با این واحد دانشگاهی همکاری کرده‌اند و دارای اثرات مثبت بوده است.

به گفته وی، دستیاران آموزشی در طول ترم‌های جاری و آتی، در دوره‌های توانمندسازی (حدود ۴۰ ساعت) که از سوی باشگاه پژوهشگران جوان، به صورت سراسری، با هدف ارتقاء توانمندی‌های لازم در حوزه تدریس برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت. همچنین جلسه توجیهی آموزشی و فرهنگی دستیاران آموزشی منتخب، در دو گروه، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۱ و ۲۲ شهریورماه جاری، از ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن همایش دکتر حبیبی این واحد با حضور مدیران گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

دکتر ورسه‌ای با اظهار امیدواری از اجرای این طرح، تاکید کرد: در حقیقت طرح دستیاری آموزشی به نوعی ساماندهی بیش از پیش همکاری دانشجویان دکتری با دانشگاه است تا منجر به افزایش رضایتمندی طرفین، پاسخگویی بهتر به نیازهای آموزشی دانشگاه و نیز دانشجویان به عنوان آینده‌سازان عزیز ایران اسلامی خواهد بود.

1 دیدگاه

  1. اگر نظر منو چاپ می کنید دروغ گفته. در قسمت نیاز آموزشی در سایت دستیاری آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات هیچ استادی برای هیچ رشته ای اعلام نیاز نکرده
    حتی من به چندین دانشگاه سر زدم با چشم دیدم استاد با آشنا و فامیل بازی می گیرند
    اسمم گذاشتم. ایمیل هم گذاشتم که اگر فرد مسئولی ادعا غیر این داره با من تماس بگیره تا تابت کنم بهش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا