دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه قم

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه قم در اجرای آیین نامه دکتری بدون آزمون و بر اساس شیوه نامه اجرایی اقدام به پذیرش استعدادهای درخشان در دوره دکتری برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خواهد نمود.

لذا متقاضیان (اعم از دانشجویان دانشگاه قم و سایر دانشگاه های دولتی) لازم است واجد شرایط آیین نامه و مفاد شیوه نامه اجرایی دانشگاه باشند.

 زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه قم

کلیه متقاضیان تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ می توانند به سامانه جامع آموزشی دانشگاه قم به نشانی https://edu.qom.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

* ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

* در صورت وجود هرگونه مغایرت در شرایط متقاضایان با ضوابط موجود در فراخوان درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

* پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

* پذیرش نهایی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور است.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه قم

مدارک لازم جهت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه قم در سال 1401 به شرح زیر است:

* یک قطعه عکس ۳×۴

* تصویرکارت ملی (پشت و رو)

* تصویر تمام صفحات شناسنامه

* تکمیل فرمهای تقاضای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان. (مشخصات فردی سوابق آموزشی و پژوهشی)

* تأییدیه مربوط به معدل کل و ریز نمرات تأیید شده دوره کارشناسی. (معدل ۱۶ و بالاتر)

* تأییدیه مربوط به معدل و ریزنمرات تأیید شده دوره کارشناسی ارشد. (بدون احتساب نمره پایاننامه ۱۷ و بالاتر)

* تصویر مدرک کارشناسی کارشناسی ارشد و صورتجلسه دفاع از پایان نامه

* ارایه اصل مدارک مربوط به مقالات علمی – پژوهشی نمایه شده و سایر گواهیهای معتبر.

* کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی (آیین نامه استعداد درخشان ذیل) الزامی است.

– داشتن حداقل یک مقاله علمی – پژوهشی داخلی یا خارجی (ISI) مرتبط با پایان نامه.

– گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی خوارزمی فارابی رازی و ابن سینا)

* توصیه نامه علمی از حداقل دو نفر از اساتید دوره کارشناسی ارشد. (یکی از توصیه نامه‌ها از استاد راهنمای پایان نامه باشد توصیه نامه‌ها در پاکت درسته و به امضاء اساتید رسیده باشد.)

تذکرات مهم:

۱- فارغ التحصیل در یکی از دوره های روزانه یا نوبت دوم دانشگاه های دولتی (سراسری) باشد. (بدیهی است مدارک داوطلبان سایر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بررسی نخواهد شد. لذا از ارسال مدارک خودداری فرمایید.)

۲- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از جدول ارزشیابی در زمان مصاحبه علمی توسط متقاضی ضروری است.

۳- تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل متقاضی نگذشته باشد.

۴- دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صورت پذیرش میبایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ دانش آموخته شوند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها کأن لم یکن خواهد شد.

۵- ثبت نام در دو رشته دوره دکتری امکان‌پذیر نمیباشد.

۶- تحصیل در دوره دکتری به صورت تمام وقت بوده و پذیرفته شدگان مشمول کلیه مقررات و ضوابط آموزشی و انضباطی دانشگاه قم میباشند. مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرفته شدگان نهایی ملزم به سپردن تعهد تحصیل تمام وقت به دانشگاه برای کل مدت تحصیل دوره دکتری خواهند بود، لذا داوطلب نباید به مؤسسه دیگری تعهد خدمت داشته یا در استخدام محل دیگری باشد.

تبصره: شاغلین در وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه و نهادهای دولتی در صورت پذیرش نهایی در زمان ثبت نام، لازم است موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل تمام وقت ارایه نمایند.

۷- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

۸- ارائه درخواست از سوی متقاضی و شرکت در مصاحبه، به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست.

۹- دانشگاه در پذیرش یاعدم پذیرش تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

۱۰- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل مشخص گردد که داوطلب دارای هر یک از شرایط لازم نبوده است، بلافاصله از ثبت نام و یا ادامه تحصیل وی در هر مرحله که باشد جلوگیری به عمل آمده و مسئولیت عواقب آن بر عهده داوطلب خواهد بود.

۱۱- به مدارک ناقص به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد. از ارسال مدارک ناقص خودداری فرمایید.

۱۲- رعایت شرایط اختصاصی دانشگاه قم.

۱۳- قطعی شدن پذیرش منوط به وصول تأییدیه نهایی سازمان سنجش آموزش کشور و نیز تأییدیه صلاحیت عمومی داوطلبان توسط دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بدیهی است دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت تأییدیه نهایی معذور است.

۱۴- دانشجویانی که از طریق «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری» در دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که پس از ثبت نام و شروع به تحصیل، از ادامه تحصیل انصراف دهند، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان براساس تعرفه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان ورودی آن سال خواهند بود.

۱۵- شایان ذکر است مصاحبه علمی رشته ها، همزمان با مصاحبه معرفی شدگان آزمون دکتری سازمان سنجش بوده و متعاقباً از طریق وب سایت دانشگاه قم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

– کلیه داوطلبان لازم است پس از بارگذاری مدارک در سایت گلستان تمامی مدارک مورد نیاز را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ با پست سفارشی به آدرس دانشگاه قم ارسال نمایند.

توجه: نظر به رعایت دستورالعمل وزارت بهداشت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از مراجعه حضوری خودداری نموده و مدارک لازم، طبق فراخوان اعلام شده (بدون هرگونه نقص) به آدرس یادشده ارسال شود.

– میزان مبلغ ثبت نام بعد از بررسی مدارک داوطلبان و داشتن شرایط عمومی و اختصاصی از طریق وب سایت دانشگاه همراه با ذکر شماره حساب اعلام و قبل از برگزاری مصاحبه علمی اصل فیش واریزی از متقاضی دریافت میگردد.

برای اطلاع از رشته – گرایش‌های دکتری بدون کنکور دانشگاه قم در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ فایل زیر را دانلود نمایید.

​فراخوان پذیرش مقطع دکتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا