دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه الزهرا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه الزهرا با استناد به آیین نامه دکتری بدون آزمون از بین متقاضیان حائز شرایط مندرج در این فراخوان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌های اعلام شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به صورت بدون آزمون (استعداد درخشان) از طریق ثبت نام اینترنتی و انجام مصاحبه دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه الزهرا

۱- کسب میانگین کل ۱۶ و بالاتر در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد

تبصره: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل مقطع کارشناسی ارشد (بدون احتساب پایان نامه) آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همترازی طبق پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد.

۲- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ نگذشته باشد.

۳- در مقطع کارشناسی ارشد از میان دانشگاههای معتبر وزارت علوم، دانش آموخته شده باشد یا در مهلت مقرر (۱۴۰۱/۰۶/۳۱) دانش آموخته شود.

تبصره: دانش آموختگان و دانشجویان هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دوره‌های الکترونیکی و مجازی و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نمی‌باشند.

۴- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی.

۵- داشتن حداقل یک مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی یا بین المللی مرتبط با پایان نامه

تبصره: گواهی معتبر پذیرش چاپ مقاله با درج تاریخ دقیق چاپ مورد قبول میباشد. متقاضیان باید نسخه نهایی چاپ شده مقاله را در اسرع وقت ارائه دهند در غیر این صورت پذیرش آن‌ها ملغی خواهد شد.

۶- چنانچه متقاضیان، دارای مدرک زبان معتبر با شند، مطابق با جدول آیین نامه، امتیاز لازم را کسب خواهند کرد (گواهی زبان فقط تا ۲ سال پس از تاریخ صدور معتبر است). متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند لیکن ضروری است در صورت پذیرش نهایی، تا قبل از آزمون جامع دکتری، مدرک زبان معتبر خود را با کسب حد نصاب لازم دانشگاه الزهرا، ارائه کنند.

۷- پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ار شد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است. به دارندگان مدرک حوزوی هم سطح کارشناسی ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند.

۹- پذیرش دارندگان مدرک حوزوی هم سطح کارشناسی که از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) وارد مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند و بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر است.

۱۰- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع تحصیلی دکتری، مجاز نیست.

۱۱- پذیرفته شدگان بدون آزمون مقطع دکتری در دوره‌های روزانه پذیرش شده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود و در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

۱۲- مطابق با دستورالعمل اجرایی آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان سازمان سنجش آموزش کشور، دانشجویان غیر ایرانی نمی‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری استفاده نمایند.

۱۳- متقاضیان می‌بایست فقط در یک رشته در خواست خود را ارائه دهند.

۱۴- در صورت پذیرش، در زمان شروع تحصیلی دانشجوی مقطع دکتری در سایر موسسات و دانشگاه‌ها نباشد.

۱۵- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۱۶- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تائیدیه دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۱۷- طرح‌های پژوهشی در دست اقدام یا اجرا شده مرتبط با رشته/گرایش تخصصی باید مورد تائید معاونت پژوهشی دانشگاه مجری طرح باشد.

۱۸- دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تائیدیه از وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور یا سازمان‌های مشابه و مورد تائید را کسب و ارائه نمایند.

تاریخ ثبت نام : ۲۲/۰۱/۱۴۰۱ لغایت ۲۲/۰۲/۱۴۰۱ ‏

برای کسب اطلاعات بیشتراز شرایط ثبت‌نام به وبگاه اداره استعداد درخشان مراجعه کنید.‏
لینک اطلاعیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا