دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه شیراز ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه شیراز از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی (به غیر از آن‌هایی که در زیر قید شده است)، در راستای اجرای آیین نامه دکتری بدون آزمون پس از بررسی مدارک آموزشی- پژوهشی و انجام مصاحبه علمی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعدادی دانشجو در مقطع دکتری تخصصی پذیرش می نماید.

بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، دانشجویان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیر دولتی- غیر انتفاعی، علمی- کاربردی و فنی -حرفه‌ای و پردیس‌های خودگردان و آموزش‌های الکترونیک مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز

داشتن همه شرایط بند‌های ۱ تا ۴ جهت شرکت در فراخوان دکترا بدون کنکور دانشگاه شیراز 1401 الزامی است:

۱- داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی

۲- داشتن میانگین کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه

تبصره ۱: معدل بندهای ۱و ۲ برای دانشگاه‌های شیراز، تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، اصفهان، صنعتی اصفهان، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با احتساب ضریب ۱/۰۵ محاسبه خواهد شد.

۳- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۴- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه طبق جدول پیوست (پس از مصاحبه)

تبصره ۲: دانشجویان کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در نیم سال چهارم (ورودی مهرماه ۹۹) منحصرا دانشگاه های سطح ۱ (نام برده شده در تبصره ۱) با احراز شرایط بند‌های ۱ و ۲ از داشتن شرط مقاله معاف می‌باشند.

این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند. همچنین در صورت قبول شدن این دانشجویان چنانچه تا ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل نشوند، قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

تبصره ۳: کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‌ها (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت). ارائه مدرک زبان معتبر زبان شرط لازم نیست لذا در مصاحبه دارای امتیاز می‌باشد. لکن متقاضیانی که فاقد مدرک قابل قبول زبان می‌باشند پس از قبولی در دانشگاه باید تا قبل از آزمون جامع مدرک قابل قبول زبان را ارائه نمایند.

تبصره ۴: دانشجویان سال ششم دکترای حرفه‌ای (عمومی) دامپزشکی در صورتی که تا پایان تابستان سال پنجم تمامی دروس خود را گذرانده باشند و تنها دروس کارورزی و پایان نامه آنان باقی مانده باشد، به شرط دارا بودن معدل بالای ۱۷ (با رعایت مفاد تبصره ۱ این فراخوان) میتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

تبصره ۵: درمورد دانش آموختگان دکترای حرفه‌ای (عمومی) دامپزشکی، معدل بالای ۱۷ (با رعایت مفاد تبصره ۱ این فراخوان) بدون احتساب نمره های دروس کارورزی و پایان نامه ملاک عمل خواهد بود.

نکات مهم

۱- نحوه محاسبه امتیازات برای پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری براساس جداول ۱ تا ۳ می‌باشد.

۲- کسب حداقل ۶۰امتیاز از مجموع جداول ۱تا ۳برای قبولی همه داوطلبان الزامی است.

۳- حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز ۲۰درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور سراسری در هر کد رشته-گرایش می‌باشد.

ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز

الف- ثبت نام داوطلبان دکتری بدون آزمون این دانشگاه به صورت اینترنتی است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام تا ۱۴۰۱/۲/۲۵ به نشانی اینترنتی www.shirazu.ac.ir مراجعه کنند و ضمن ثبت نام، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایند. (توصیه می‌شود داوطلبان نسبت به انجام مراحل ثبت نام در نخستین روزهای مهلت ثبت نام اقدام نمایند تا با مشکل ازدحام و کندی یا قطع خطوط مواجه نگردند.)

ب- واریز مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ریال (صد هزار تومان) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام.

توجه: این مبلغ به عنوان هزینه ثبت نام و بررسی مدارک بوده و غیر قابل استرداد می‌باشد. لذا خواهشمند است در صورت نداشتن شرایط لازم در بندهای ۱تا ۴ از ثبت نام خودداری فرمایید.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه شیراز ۱۴۰۱

تمامی مدارک زیر، باید اسکن شده و در قالب یک فایل پی دی اف در محل مربوط به پیوست ها، در فرایند ثبت نام اینترنتی بارگذاری شود. توصیه می‌شود فایل پی دی اف به ترتیب زیر تنظیم شود تا مدارک با دقت و سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

۱: جلد فایل پی دی اف: این موارد زیر روی جلد نوشته شود:

نام و نام خانوادگی، نام پدر، کدملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، شماره تماس، آدرس الکترونیکی، رشته مورد تقاضا، قید عنوان «متقاضی پذیرش ممتازین دکتری در سال ۱۴۰۱»

۲: فصل اول – مشخصات شناسنامه‌ای متقاضی:

– عکس

– تصویر پشت و روی کارت ملی

– تصویرصفحه اول شناسنامه

۳: فصل دوم – اطلاعات دوره کارشناسی: تاریخ شروع به تحصیل /تاریخ فارغ التحصیلی / نام رشته /نام دانشگاه/ معدل کل /دوره

– ریزنمرات دوره کارشناسی که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد، (به صورت غیر رسمی و پرینت صفحه ریزنمرات نیز پذیرفته می‌شود.)

– گواهی رتبه اول تا سوم در صورت وجود

۴- فصل سوم – اطلاعات دوره کارشناسی ارشد شامل: تاریخ شروع به تحصیل /تاریخ فارغ التحصیلی / نام رشته /نام دانشگاه / معدل کل / دوره

– ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد،

– مدرک دوره کارشناسی ارشد یا کپی گواهی دفاع تأیید شده توسط دانشگاه محل اخذ مدرک کارشناسی ارشد (برای فارغ التحصیلان)

– گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان نیم سال آخر

– پایان نامه دوره کارشناسی ارشد به طور کامل (برای فارغ التحصیلان) صفحه اول پایان نامه کارشناسی ارشد که در آن عنوان پایان نامه، نام اعضای کمیته دفاع با امضای آن‌ها قید شده باشد و نام استاد راهنما و درجه پایان نامه نیز در آن مشخص باشد.

– گواهی رتبه اول تا سوم در صورت وجود

۵- فصل چهارم – سوابق پژوهشی:

– صفحه اول مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با پایان نامه طبق بند ۴شرایط اختصاصی این فراخوان یا نامه پذیرش قطعی، (صفحه اول مقاله باید از مجله باشد و در بالای آن نام داوطلب، نام استاد راهنما و نام مجله علمی پژوهشی مورد تایید کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درج شده باشد.

– گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران. (در صورت وجود)

– برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین المللی خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا. (در صورت وجود)

۶- فصل پنجم: سایر مدارک:

– سایرسوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی

– مدرک قابل قبول زبان انگلیسی (در صورت وجود)

تذکرات مهم

– درخواست ثبت نام به صورت غیر اینترنتی امکان پذیر نمی‌باشد.

– هر داوطلب فقط در یک رشته- گرایش می‌تواند ثبت نام کند.

-مدارکی که ناقص باشد بررسی نخواهد شد.

– پس از پایان زمان ثبت نام پرونده‌ها بررسی شده و افرادی که شرایط لازم را داشته باشند به مصاحبه دعوت می‌شوند.

– پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته – گرایش‌های مندرج در آگهی می‌باشد.

– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

– تاریخ برگزاری مصاحبه همزمان با مصاحبه معرفی شدگان دکتری نیمه متمرکز خواهد بود.

راهنمای ثبت نام اینترنتی

بر روی لینک ثبت نام اینترنتی (در زمان اعلام شده) کلیک کرده و پس از تکمیل اطلاعات، یکشناسه و رمز کاربری به شما اختصاص داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید.

با مراجعه به لینک «سیستم اتوماسیون آموزشی دانشجویی» به آدرس http://sess.shirazu.ac.ir و وارد کردن شناسه و رمز کاربری خود در این قسمت وارد مراحل ثبت نام شوید. در قسمت فرایند ثبت نام با توجه به رشته‌های موجود، رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حتما پس از انتخاب رشته مورد نظر، کلیک کنید تا رشته تثبیت شده و تغییر نکند.

پس از اطمینان از صحت اطلاعات، فرم را تایید نموده و وارد قسمت پرداخت اینترنتی شوید. سپس می‌توانید مدارک خواسته شده را بارگذاری نموده و فرایند ثبت نام را کامل نمایید. در فرم ثبت نام و بارگذاری هر کدام از مدارک پیوست، حتما و حتما گزینه ذخیره و ارسال را کلیک کنید تا فرم جهت انجام مراحل بعدی به مراجع مربوط ارجاع داده شود. در غیر این صورت فرم ارسال نخواهد شد و مراحل ثبت نام ناتمام می‌ماند.

توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام دردست شما باقی می‌ماند و قابل ویرایش است؛ لذا در صورت اشتباه، نیازی به ثبت نام دوباره نمی‌باشد.

توجه: چنانچه متقاضیان سوالی داشته باشند، می‌توانند سوالات خود را با ذکر نام، نام خانوادگی، رشته مورد تقاضا و شماره تماس به پست الکترونیکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه به آدرس [email protected] و [email protected] ارسال نمایند.

تحصیلات تکمیلی و دفتر استعداد درخشان از پاسخدهی به ایمیل‌های فاقد مشخصات فوق معذور است. همچنین به دلیل زیاد بودن نامه‌ها، ذکر عنوان پذیرش ممتازین دکتری سال ۱۴۰۱در قسمت عنوان ایمیل، ضروری می‌باشد.

رشته‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز ۱۴۰۱

لیست رشته‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز جهت پذیرش ممتازین، به شرح جدول زیر می باشد:

لیست رشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا