دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان، از حائزین شرایط استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با شرایط ذیل دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید مدنی

۱- بیش از سه سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

۲- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق با جدول ارزشیابی آیین نامه دکتری بدون آزمون.

۳- پذیرش نهایی داوطلبان مصاحبه شده منوط به پذیرش حداقل یک نفر از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور در رشته مورد تقاضا می‌باشد و در صورت‌ عدم پذیرش دانشجو از طریق آزمون، پذیرش از طریق استعدادهای درخشان نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

۴- داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط با معدل همتراز شده هر یک از دوره‌های یاد شده طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه)

نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ (انتهای اطلاعیه) مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شود یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه یا رشته تحصیلی باشد.

تبصره: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می‌باشد.

۲- هرگونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تأیید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۴- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تأیید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

نکات مهم

۱- از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ۱۴۰۳، نباید بیش از ۳ سال گذشته باشد. بنابراین تاریخ فراغت از تحصیل ایشان لازم است بعد از ۱۴۰۰/۶/۳۱ باشد.

۲- پذیرش افراد مشمول این آیین نامه در همان رشته‌ی تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته‌ی تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص دانشکده و تأیید کمیته‌ی منتخب تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

۳- مدارک داوطلبان به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه میشود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

۴- همراه داشتن یک نسخه از پایان نامه و نیز یک نسخه از کلیه مقالات، کتاب، تألیفات و مستندات سایر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

۵- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به پذیرش تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

۶- به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ۱۴۰۳

۱- فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون،

۲- تصویر شناسنامه و کارت ملی،

۳- گواهی رتبه و معدل کارشناسی ارشد همراه با تصویر ریز نمرات تأیید شده در دوره کارشناسی ارشد (فرم مخصوص دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد)،

۴- گواهی رتبه و معدل کارشناسی همراه با تصویر ریز نمرات تأیید شده در دوره کارشناسی،

۵- مقالات چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد،

۶- گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه‌ی کامل مقاله نیز ضمیمه شود)،

۷- کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانس ها، کتب و سایر فعالیت‌های پژوهشی داوطلب،

۸- معرفی نامه از دبیرخانه‌ی المپیاد دانشجویی برای دانشجویان المپیادی در مقطع کارشناسی ارشد،

۹- معرفی نامه از دبیرخانه‌ی جشنواره‌های معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)،

۱۰- تصویر مدارک و ریزنمرات دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد،

۱۱- تصویر چکیده‌ی پایان نامه‌ی دوره‌ی کارشناسی ارشد.

۱۲- تصویر فیش پرداخت مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال که فقط از طریق درگاه https://ecard.azaruniv.ac.ir قسمت پرداخت هزینه‌ها ی متفرقه شامل کنفرانس‌ها و … و سپس واریز هزینه ثبت نام برای دانشجویان استعداد درخشان انجام می‌شود. وجه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی‌گردد.

تبصره: بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

مهلت ثبت نام حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۰ می‌باشد.

ثبت نام و ارسال مدارک دکتری استعداد درخشان تنها از طریق وبسایت زیر انجام خواهد پذیرفت.

لینک ثبت نام

تسهیلات ویژه دانشگاه شهید مدنی برای دانشجویان ممتاز دکتری

مشمولین بهره مندی از تسهیلات در مقطع دکتری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شامل افراد زیر هستند:

۱- داوطلبانی که دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاه‌های جامع یا صنعتی دارای رتبه یک تا ۲۵ مطابق رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام به آدرس https://ar.isc.gov.ir با معدل بالای ۱۸ (بدون احتساب نمره پایان نامه) به اتمام رسانده‌اند و یا از طریق پذیرش استعداد درخشان با معدل بالای ۱۸ (بدون احتساب نمره پایان نامه) به دانشگاه راه یافته اند.

۲- دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که بین دانشجویان هم رشته / گرایش و هم ورودی خود به لحاظ معدل کل حائز رتبه ۱ باشند.

۳- دانشجویان دارای معدل حداقل ۱۹ که در هر سال تحصیلی موفق به اخذ پذیرش یا چاپ یک مقاله‌ی علمی در نشریات JCR با رتبه Q۱ یا Q۲ و یا نشریات داخلی نمایه شده در ISC با درجه کیفی (الف) یا (ب) شوند. اگر مقاله مستخرج از رساله دانشجو نباشد، باید در لیست نویسندگان مقاله، دانشجو نفر اول یا نویسنده مسئول باشد. در تمام موارد، ذکر آدرس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به عنوان آدرس اول الزامی است. (حداکثر تا پایان نیمسال هشتم و با معرفی کتبی دانشکده‌ی مربوطه)

۴- دانشجویان حائز رتبه ۱ تا ۳ جشنواره‌های معتبر کشوری (از جمله فارابی، خوارزمی، علامه طباطبائی، هنری فجر و رازی) جایزه‌ی ابوریحان فرهنگستان علوم و جشنواره‌های معتبر علمی بین المللی، دانشجویان نمونه کشوری، دانشجویان دارای طرح‌های پژوهشی اتمام یافته برون دانشگاهی با ارائه گواهی معتبر و تأیید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه، دانشجویان دارای ثبت اختراع، اکتشاف و محصولات تجاری‌سازی شده و دستاوردهای فناورانه با رعایت مالکیت فکری و با ارائه گواهی معتبر و تأیید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه و دانشجویان دارای شرکت‌های فناور یا دانش بنیان با مجوز دانشگاه

تسهیلات حمایتی

هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که حائز شرایط هر یک از بندهای فوق باشد، می‌تواند از مشوق‌های زیر بصورت جزئی یا کلی به مدت یکسال بهره‌مند گردد:

۱ – استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه به صورت رایگان به همراه تغذیه، خوابگاه و اینترنت پرسرعت رایگان در بدو ورود به دانشگاه

۲- دریافت کمک هزینه شرکت در همایشهای ملی (تا سقف ده میلیون ریال) و بین المللی (تا سقف پنجاه میلیون ریال) فقط یکبار در هر سال و مازاد بر حمایت‌های معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه

۳- دریافت کمک هزینه چاپ مقالات در مجلات علمی معتبر داخلی

۴ – دریافت کمک هزینه حق عضویت در انجمنهای علمی معتبر تا سقف شش میلیون ریال

۵- دریافت کمک هزینه تحصیلی ماهانه به مبلغ پنج میلیون ریال بشرط ارائه و تأیید پیشرفت کار در فرصت مجاز تحصیلی

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

ردیفعنوان رشتهگرایش
۱شیمیشیمی آلی

شیمی تجزیه

شیمی معدنی

شیمی فیزیک

۲فیزیکاپتیک و لیزر

ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها

فیزیک پلاسما

فیزیک ماده چگال

گرانش و کیهان‌شناسی

۳ریاضی کاربردیآنالیز عددی

بهینه‌سازی

۴ریاضی محضهندسه (توپولوژی)

جبر

آنالیز

ترکیبات و گراف

۵روانشناسیروانشناسی عمومی
۶علوم تربیتیروانشناسی تربیتی
۷مهندسی برققدرت
۸بیوتکنولوژی کشاورزیبیوتکنولوژی کشاورزی
۹زیست‌شناسیزیست‌شناسی گیاهی فیزیولوژی
۱۰فلسفه و کلام اسلامی
۱۱زبان و ادبیات عربی
۱۲مکانیکتبدیل انرژی مکانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا