دانشگاهی

پذیرش بدون آزمون دوره های ارشد و دکتری در دانشگاه خوارزمی

برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه خوارزمی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بدون آزمون می‌پذیرد.

شرایط دانشجو ی کارشناسی برای پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ورودی نیمسال دوم ۹۷-۹۶و نیمسال اول ۹۸-۹۷ که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی و حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته گردند.

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط با معرفی دبیرخانه المپیاد سازمان سنجش آموزش کشورمی توانند در این فراخوان شرکت کنند.

تبصره ۱: افراد مشمول این آئین نامه بلافاصله پس از دانش آموختگی (بدون داشتن وقفه تحصیلی) و صرفاً برای یک بارمی توانند از تسهیلات ورود به دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بدون آزمون بهره مند شوند.

تبصره ۲: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این آئین نامه به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده ننمایند، یا ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه (صرفاً دانشجویان دانشگاه خوارزمی) با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته / گرایش است.

تبصره ۳: پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته می‌شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با هم ورودی‌های خود جزه پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد همان سال در اختیار دانشگاه است.

تبصره ۴: دانشجو می‌بایست حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود. مدت مجاز برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیل است.

تبصره: برای تمامی متقاضیان الزامی است که در تاریخ ۳۱/‌۰۶/‌۱۴۰۱‬ دانش آموخته شوند.

-پذیرش از میان دانش آموختگان صرفاً دانشگاه‌های دولتی انجام می‌پذیرد و دانش آموختگان دانشگاه‌های آزاد-پیام نور- علمی کاربردی-فنی و حرفه‌ای-دوره‌های مجازی، غیر انتفاعی، پردیس‌های خود گران مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نمی‌باشند.

-دانشجوی تحصیل همزمان در صورت داشتن شرایط می‌تواند تحصیل خود را در هریک از رشته‌های دوره کارشناسی پیوسته با تأیید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه دهد.

تغییررشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این دستور العمل مجاز نیست.

-دانشگاه فقط یکبار در هر سال، نسبت به پذیرش حائزین شرایط بر اساس این دستور العمل اقدام می‌نماید.

ارائه مدارک و دارا بودن شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد را نیز رعایت کنند.

دانشکده در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار می‌باشد.

پذیرش دانشجویان به صورت مشروط بوده و پس از تأیید سازمان سنجش و مراجع ذیصلاح قطعی می‌گردد.

متقاضیان اتباع خارجی مجاز به استفاده از این سهمیه نمی‌باشند.

پذیرش نهایی داوطلب بطور همزمان از طریق چند دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور مجاز نیست، مضافاً آنکه داوطلب نمی‌تواند بطور همزمان توسط چندین دانشگاه درخواست پذیرش قطعی نماید.

مدارک داوطلبان و وجه دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و یا پس از مهلت مقرر ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی داوطلب در هر مرحله‌ای، از ادامه تحصیل جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت و عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

متقاضیان تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ برای ثبت نام الکترونیکی فرصت دارند همچنین می‌توانند به نشانی https://golestan.khu.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و بار گزاری مدارک اقدام کنند. متقاضیان برای اطلاعات بیشتر ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون به اینجا مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا