دانشگاهی

همایش منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان‌های کرمان و هرمزگان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اسلام بخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقاله محوری در بحث گام دوم انقلاب، آفت است که باید، نگاه اعضای هیأت علمی باید به سمت فناوری، کار‌های خلاقانه، نوآورانه، حل مسئله برای کشور سوق داده شود و باید نظام ملی نوآوری را جایگزین تولید مقاله کنیم.

وی افزود: در جذب، صلاحیت‌های عمومی را دارا هستیم، اما در کنار آن صلاحیت‌های عمومی و صلاحیت‌های علمی نیازمند است که یک مصاحبه‌های حضوری در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب و دانشگاه اسلامی داشته باشیم و در کنار این‌ها طرف باید شایستگی اخلاقی، معرفتی و درک جایگاه معلمی داشته باشد و معلم هست که شاگرد پروری می‌کند و نسلی را تربیت می‌کند که این نسل باید سکاندار اجرایی کشور یا سیاست‌گذاری آینده کشور باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره نظام، انقلاب و شهدا در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید یک تمدن سازی نوین اسلامی صورت گیرد و تمدن سازی اول باید از آموزش و پرورش و بعد از دانشگاه باشد و اگر این دو نهاد درست نشوند، به آن اهدافی که می‌خواهیم نخواهیم رسید.

محمدعلی کی نژاد، رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گزارشی از مصوبات تشکیل هیأت عالی جذب ارائه کرد و به سوالات روسای دانشگاهها، روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسای مراکز جذب و دانشگاه آزاد با موضعات (هماهنگی با سایر ادارات و مراکز درخصوص جذب نیرو، ظرفیت محدود جذب دربرخی مراکز آموزش عالی، بررسی شکایات درخصوص جذب، انطباق جذب آمایش سرزمین و طرح آمایش استان، روند رسیدگی به متقاضیانی که به رای هیأت اجرایی جذب و کارگروه سلامت عمومی و یا علمی اعتراض دارند، مشکلات طرح سربازی افراد، تعداد زیاد فارغ التحصیلان علوم پایه و پایین بودن میزان جذب این فارغ التحصیلان، مسئله تفاوت فرم‌های تحقیقات صلاحیت عمومی در دانشگاه‌های مختلف، پایین بودن سرعت استعلام اطلاعات، عدم ارجاع پرونده جذب و تغییر وضع به گروه آموزشی) پاسخ داد و گفت: ما در استانی هستیم که شهید ملت ایران را در آغوش خودش دارد امیدواریم که بتوانیم در راه شهیدان قدم برداریم و شرمنده این عزیزان نباشیم.

وی افزود: این استان با حضور دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور می‌تواند به عنوان الگویی برای استان‌های دیگر و دانشگاه‌هایی که چه از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا کرده اند باشد.

محمد علی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر نیز گزارش مختصری از افتخارات دانشگاه شهید باهنر کرمان ارائه کرد و گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان دانشگاه مادر، دانشگاه معین استان و بزرگترین دانشگاه در جنوب شرق مطرح است و در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰۰ در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشجو دارد. بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در مقطع دکتری تخصصی، بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی دانشجوی کارشناسی در ۴۰۰ رشته و گرایش مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به تعداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه بیان کرد: بیش از ۶۰۰ عضو هیأت علمی دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۰ استادتمام و بیش از ۲۵۰ عضو هیأت علمی دانشیار و مابقی استادیار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا