آزمون‌هاورودی دکتری

نظرسنجی از داوطلبان آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ فعال شد

در سایت سازمان سنجش؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ صبح جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار نفر زن و حدود ۱۰۵ هزار نفر مرد هستند.

داوطلبان آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی، کشاورزی در ۲۴۷ رشته امتحانی شرکت کرده‌اند و بیشترین جمعیت داوطلب با ۱۲۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی هستند.

آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در ۹۶ شهر کشور برگزار شده است که در ۹۶ شهر تعداد ۱۸۹ حوزه اصلی داریم و ۵۹۷ حوزه فرعی تعیین شده و ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن مجزا برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ را فعال کرده است.

داوطلبان آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ می توانند تا ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش این نظرسنجی را تکمیل کنند.

نظرسنجی از داوطلبان عادی در اینجا و نظرسنجی از داوطلبان معلول شرکت کننده در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ اینجا انجام می شود.

پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آئین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت می‌گیرد.

دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای زیر انجام می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش – محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۳۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)

۴. تهیه طرح واره (۲۰ درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ضریب آزمون‌ها به ترتیب آزمون زبان با ضریب (۱)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (۴) است.

سنجش و پذیرش برای تمامی دوره‌ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و…. بر اساس قانون فوق و آئین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا