آزمون‌هاورودی دکتری

نحوه اعتراض به کلید سوالات دکتری 1401 [مهلت اعتراض ۱۴۰۱]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، هر سال بعد از برگزاری کنکور دکتری، سازمان سنجش نسبت به انتشار دفترچه سوالات و پاسخنامه کلیدی اقدام می‌کند. اگر چه دفترچه سوالات با کدهای مختلفی در جلسه آزمون در اختیار داوطلبان آزمون دکتری قرار می‌گیرد، اما چون سوالات دفترچه‌های مختلف یکسان است و تنها ترتیب گزینه‌ها با هم تفاوت دارد، تنها یک کد دفترچه و کلید از سوی سنجش منتشر می‌شود.

مهلت اعتراض به کلید سوالات دکتری ۱۴۰۱

کلیدی که سازمان سنجش برای سوالات کنکور دکتری ۱۴۰۱ با فاصله اندکی از برگزاری آزمون منتشر می‌کند، کلید اولیه است و به داوطلبان فرصت داده خواهد شد تا در صورتی که مشکلی در کلید وجود دارد، نسبت به اعتراض اقدام کنند.

سازمان سنجش با پایان مهلت اعتراض به کلید سوالات آزمون دکتری، نسبت به بررسی اعتراضات و تصحیح کلید اقدام می‌کند.

با انتشار کلید سوالات دکتری 1401، داوطلبان این آزمون حدود دو هفته مهلت دارند اعتراض خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش اعلام کنند.

نحوه اعتراض به کلید دکتری 1401

کلیه فرایندهای اعتراض به کلید ازمون دکتری به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

آیا به اعتراض به کلید کنکور دکتری ۱۴۰۱ رسیدگی میشود؟

تجربه نشان داده است که سازمان سنجش همواره نسبت به بررسی اعتراض ها اقدام میکند و معمولا کلید نهایی کنکور دکتری با کلید اولیه متفاوت است.

سایت اعتراض به کلید سوالات آزمون دکتری 1401 چیست؟

جهت اعتراض به پاسخنامه کلیدی سوالات دکتری 1401، لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و از منوی سمت چپ، وارد «سیستم پاسخگویی» سایت سازمان سنجش شود.

  • در صورتی که در سامانه عضو هستید، گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کنید و در صورتی که عضو نیستید، گزینه «عضویت در سایت» را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات لازم عضو سامانه شوید.
  • در مرحله بعد لازم است از منوی سمت راست، گزینه «درخواست جدید» را انتخاب کنید.
  • سپس با انتخاب «دکتری» در بخش آزمون و «1401» در بخش سال، روی عبارت «جستجو» کلیک کنید تا بتوانید گزینه اعتراض به کلید سوالات آزمون را انتخاب کنید.
  • در این بخش، داوطلبان عزیز می‌توانند نسبت به درج اعتراض خود به پاسخنامه کلیدی منتشرشده از سوی سازمان سنجش اعتراض کنند.

نکات مهم درخصوص اعتراض به کلید اولیه سوالات آزمون دکتری

بر اساس اعلام سازمان سنجش:

  • درخواست داوطلبان به همراه مشخصات فردی و اطلاعات تماس برای کمیته‌های تخصصی ارسال خواهد شد تا مورد ارزیابی مجدد و بررسی دقیق قرار گیرد؛ لذا درخواست های مبهم، حاوی دلایل و مستندات ناقص و درخواست هایی که اطلاعات و مشخصات فرستنده مشخص نباشد، پیگیری نخواهد شد.
  •  با تکمیل این فرم مدعی هستید که سوال طراحی‌شده توسط اساتید دارای اشکال است؛ لذا در درخواست خود به دلایل و مستندات بطور واضح و شفاف اشاره کنید تا امکان پیگیری درخواست در کمیته های تخصصی در زمان کوتاه وجود داشته باشد.
  • این درخواست تنها یک بار به ازای هر سوال برای شما فعال و قابل ارسال می باشد. بنابراین، در ارسال اطلاعات دقت فرمایید و درنظر داشته باشید که پس از ارسال امکان اصلاح درخواست یا حذف درخواست وجود ندارد.

زمان اعلام نتایج دکتری 1401

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش، نتایج اولیه دکتری 1401 شامل کارنامه خام، تراز و نمره کل اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و انتخاب رشته هفته اول اردیبهشت شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا