دانشگاهی

مدت بازپرداخت وام دانشجویی از ۶۰ به ۳۶ ماه کاهش یافت

رئیس صندوق رفاه خبر داد؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از پروژه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه ملایر از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت وام ضروری، وام ودیعه مسکن، وام تحصیلی و وام شهریه در نظر گرفته شده است. دانشجویان می‌توانند تا ۱۶ آذرماه از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه ثبت نام کنند. همچنین ثبت نام وام ضروری نیز از ۲۱ آبان ماه آغاز شده است، تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان کم بضاعت و مستعد تعلق می‌گیرد.

گنجی یادآوری کرد: وام تحصیلی برای دوره کاردانی و کارشناسی ۲ و نیم میلیون تومان، برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۳ میلیون تومان و برای دوره دکتری ۶ و نیم میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مبلغ تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به هر دانشگاه براساس عملکرد سال گذشته آن دانشگاه اختصاص یافته است، از افزایش ۱۰ درصدی مبلغ اختصاص یافته به دانشگاه‌ها برای وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان ورودی ۹۵ که طی مدت زمان ۹ ماهه، برای تقسیط وام خود اقدام نکرده‌اند، بازپرداخت وام آنها از ۶۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا