فرصت مطالعاتی

فرصت مطالعاتی تحقیقاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری افزایش می یابد

در صورت تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه؛

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد: هاشم داداش پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره فرصت‌ های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری گفت: فرصت‌ های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری هیچ گاه تعطیل و یا کاهش نیافته است.

وی ادامه داد: ولی اتفاقی که خواهد افتاد و وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز بر آن تاکید دارد و اگر سازمان برنامه و بودجه به ما کمک کند قصد داریم تعداد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری را به چند برابر افزایش دهیم.

رئیس سازمان اموردانشجویان ادامه داد: به همان اندازه که سازمان برنامه و بودجه منابع تامین کند ما سعی خواهیم کرد این مشکل را نیز رفع کنیم به اندازه ای که دانشجویان تمایل دارند در خارج از کشور فرصت های تحقیقاتی ۶ ماهه خود را دنبال کنند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش مهر، پیش از این اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، در دولت قبلی اعلام کرده بود: سال ۹۲ تا ۹۷ با توجه به رشد فزاینده دوره‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش دوره‌های دکتری داخل، اعزام دانشجو به خارج روند کاهشی داشته و جایگزین آن به منظور توانمند سازی دانشجویان دوره دکتری داخل اعزام دانشجویان برای دوره‌های فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و داخل روند افزایشی داشته است.

از اواسط سال ۹۷ تاکنون به دلیل اثر منفی تحریم‌ها در ارائه ویزا به دانشجویان متقاضی فرصت تحقیقاتی، نوسانات و افزایش نرخ ارز، حذف ارز دانشجویی (۴۲۰۰ تومانی) و عدم تأمین اعتبار ارز مورد نیاز بر مبنای نرخ قبلی و عدم تخصیص اعتبار ریالی مابه‌التفاوت در بودجه، روند اعزام دانشجویان برای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور با کاهش مواجه شد.

در مقابل روند استفاده از فرصت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های داخل افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا