دانشگاهی

فراخوان پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه شاهد ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان، از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد به شرح زیر است:

الف) شرایط و ضوابط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام
  • اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی‌ عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
  • پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه
  • رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شئونات اسلامی برای خواهران و برادران (ذکر اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است)

تبصره ۱: در خصوص صلاحیت‌های عمومی متقاضیان، بررسی و مصاحبه لازم از سوی واحد بررسی صلاحیت‌های عمومی دانشجویان دانشگاه صورت می‌پذیرد که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام می‌شود.

تبصره ۲: بعد از تایید صلاحیت علمی و عمومی داوطلب توسط دانشگاه، پذیرش قطعی و نهایی داوطلب منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

ب) شرایط اختصاصی

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از دانشگاه‌های داخل کشور.

۲- دارا بودن میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی

۳- دارا بودن میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد

۴- سپری نشدن بیش از سه سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (دانش آموختگی از تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ به بعد)

۵- کسب حداقل ۷ امتیاز پژوهشی از ردیف اول جدول شماره ۱ اصلاحیه آیین نامه دکتری بدون آزمون به شماره ۲۳۷۲۰۰/۲۱ مورخ ۹۳/۱۲/۱۶

  • کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ۱ تا ۴ اصلاحیه آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان که توسط کمیته تخصصی مصاحبه کننده تعیین می‌شود.
  • دانش آموختگی متقاضی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱

تبصره ۱: محاسبه معدل تراز شده در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد پس از ارسال مدارک انجام می‌شود.

به استناد تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی و مصوبه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، برای دانشجویان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، پیام نور، آموزش محور متقاضی جذب در مقطع دکتری از طریق آیین نامه استعداد درخشان ضریب هم ترازی معدل ۰/۸۶۱ (معدل بالای ۱۹/۷۵) مصوب شد.

به استناد تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی و مصوبه شورای آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه، برای دانشجویان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، غیر انتفاعی، و پردیس خودگردان سایر دانشگاه‌ها متقاضی جذب در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه شاهد از طریق آیین نامه استعداد درخشان ضریب هم ترازی معدل ۰/۸۹۵ (معدل بالای ۱۹) مصوب شد.

تبصره ۳: متقاضیان رشته خانواده و سلامت جنسی باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند ۷ برنامه درسی دوره دکتری رشته خانواده و سلامت جنسی (ویژه دانشگاه شاهد) مصوب هشتصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ ۹۵/۰۸/۱۵ را نیز داشته باشند.

تذکر مهم: فقط دانش آموختگان پزشکی عمومی می‌توانند برای رشته خانواده و سلامت جنسی در این فراخوان شرکت نمایند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه شاهد ۱۴۰۳

۱- فرم تکمیل شده شماره ۱ (به صورت تایپ شده)

۲- تصویر ضمیمه فرم شماره ۱ تکمیل شده با امضای معاون آموزشی موسسه و یا مقام مجاز از طرف وی

۳- تصویر صفحات کامل شناسنامه و کارت ملی

۴- تصویر یک قطعه عکس

۵- تصویر مدرک نمایانگر وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مذکر

  • تصویر گواهینامه و ریزنمرات تایید شده در دوره کارشناسی ارشد که در آن معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه و درجه پایان نامه ذکر شده باشد.

تبصره ۱: متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته، باید میانگین واحدهای گذرانده شده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به تفکیک هر مقطع ارائه کنند.

تبصره ۲: دانشجویان کارشناسی ارشد نیمسال آخر باید تصویر گواهی اشتغال به تحصیل خود را با ذکر میانگین کل و ریزنمرات واحدهای گذرانده ارائه نمایند.

  • تصویر گواهینامه و ریز نمرات تایید شده در دوره کارشناسی (متقاضیانی که مقطع کارشناسی آن‌ها ناپیوسته است، باید علاوه بر مدرک و ریز نمرات کارشناسی، مدرک و ریز نمرات کاردانی را نیز ارائه کنند).
  • تصویر گواهی رتبه مکتسبه دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی (ارائه این گواهی الزامی نیست ولی متقاضی می‌تواند در صورت کسب رتبه، مدرک معتبر مربوط را ارائه نماید).
  • تصویر گواهی یکی از آزمون‌های زبان معتبر (ارائه این گواهی الزامی نیست ولی دارندگان مدرک زبان می‌توانند از امتیاز آن مطابق با جدول شماره ۴ اصلاحیه آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بهره‌مند شوند).

۱۰- تصویر معرفی نامه از دبیرخانه المپیادهای علمی دانشجویی، برای برگزیدگان المپیادها.

۱۱- تصویر معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره‌های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)، برای برگزیدگان جشنواره‌ها.

۱۲- تصویر گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در صورت وجود.

۱۳- تصویر صفحه اول مقالات علمی – پژوهشی، SCOPUS ،ISC ،ISI و علمی – ترویجی که چاپ شده و یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد.

۱۴- تصویر گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند.

۱۵- تصویر گواهی اعتبار درجه علمی – پژوهشی، SCOPUS ،ISC ،ISI و علمی – ترویجی نشریات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ و یا پذیرش شده است.

۱۶- تصویر فیش واریزی به مبلغ ۱/۵۵۶/۲۴۶ ریال (یک میلیون و پانصد و پنجاه و شش هزار و دویست و چهل و شش ریال) (ارائه اصل فیش واریزی به همراه سایر مدارک در روز مصاحبه الزامی است)

توجه: داوطلبان محترم لازم است با دقت مفاد فراخوان را مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند (هرگونه کم توجهی در این خصوص متوجه شخص داوطلب بوده و دانشگاه شاهد در این رابطه مسئولیتی ندارد).

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه شاهد

۱- مهلت ارسال مدارک حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱ می‌باشد.

۲- به مدارکی که ناقص باشند و یا بعد از مهلت مقرر ارسال شوند، ترتیب اثر داده نمی‌شود و مسئولیت آن متوجه داوطلب است.

۳- ارسال مدارک بایستی به صورت الکترونیکی و صرفاً از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانشگاه به آدرس زیر انجام شود.

لینک ثبت نام 

♦♦ به مدارکی که به صورت دستی و یا هر طریق دیگر غیر از سامانه ثبت نام الکترونیکی دانشگاه ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی‌شود و مسئولیت آن متوجه داوطلب است. (راهنمای ثبت نام الکترونیک).

۴- زمان، مکان و نحوه برگزاری مصاحبه تخصصی و انجام مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی از طریق سایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

نکات مهم

۱- به داوطلبان توصیه می‌شود به منظور اطلاع از زمان و مکان و نحوه برگزاری مصاحبه، اطلاعیه‌های مربوط را از طریق سایت دانشگاه به آدرس www.shahed.ac.ir و یا سامانه ثبت نام الکترونیکی دانشگاه شاهد به آدرس https://sabt.shahed.ac.ir به طور منظم پیگیری نمایند.

۲- پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی مرتبط یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است. بدیهی است در صورت‌ عدم ارتباط رشته کارشناسی ارشد متقاضی با رشته درخواستی، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

۳- تغییر رشته/گرایش در زمان مصاحبه و نیز بعد از قبولی و کسب پذیرش و همچنین تغییر محل تحصیل بعد از پذیرش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

۴- مدارک ارسالی داوطلبان و هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

تبصره: عواقب ناشی از هر گونه کم توجهی به شرایط پذیرش، متوجه داوطلب است و در هر مرحله‌ای که ثابت شود داوطلب خلاف مقررات مربوط، اقدام کرده است از روند پذیرش و در صورت پذیرش از ادامه تحصیل وی ممانعت می‌شود.

۵- با توجه به این که ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی به صورت تمام وقت است، داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی در صورت پذیرش نهایی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را برای تحصیل در دوره دکتری ارائه نمایند.

۶- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده‌اند، می‌توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شاهد

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شاهد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

دانشکدهعنوان رشته- گرایش
هنرپژوهش هنر
تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلام
علوم انسانیروانشناسی بالینی
فلسفه تعلیم و تربیت
مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی (اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی- بازتاب انقلاب اسلامی در جهان اسلامی- جامعه شناسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران- آینده پژوهی انقلاب اسلامی)
خانواده و سلامت جنسی
فنی و مهندسیمهندسی پژشکی
مهندسی برق- مخابرات میدان و موج
مهندسی برق- مخابرات سیستم
مهندسی برق- قدرت
مهندسی کامپیوتر (شبکه و رایانش)
مهندسی برق- الکترونیک
مهندسی صنایع- بهینه سازی سیستم ها
علوم پایهمیکروبیولوژی
زیست شناسی جانوری- فیزیولوژی
زیست شناسی گیاهی- فیزیولوژی
زیست فناوری میکروبی
ریاضی کاربردی
ریاضی (جبر، هندسه- توپولوژی، آنالیز)
علوم کشاورزیاگروتکنولوژی- اکولوژی گیاهان زراعی
اگروتکنولوژی- فیزیولوژی گیاهان زراعی

نحوه ارائه و شرایط ارزشیابی فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه شاهد

۱- مقالات ارائه شده علمی-پژوهشی SCOPUS ،ISC ،ISI و علمی-ترویجی باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ (تایید شده توسط هیات تحریریه) بوده و مرتبط با پایان نامه متقاضی باشد.

۲- مقالات کنفرانسی بایستی چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش باشند. برای مقالاتی که دارای گواهی پذیرش هستند ارائه گواهی ثبت نام در کنفرانس نیز الزامی است. برای همایش و کنفرانس‌های داخلی (اعم از ملی یا بین المللی) ضروری است مجوز کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) بررسی و کد ISC کنفرانس و مدرک مربوط ارائه شود.

۳- هر گونه ثبت اختراع باید به تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران رسیده باشد.

۴- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵- برگزیدگان المپیادهای علمی – دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۶- آزمون‌های زبان معتبر به قرار ذیل است (داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان از تاریخ صدور فقط تا دو سال معتبر است).

MSRT (MCHE) / SULPT / MHLE / IELTS / TOEFL (PBT) / TOEFL (IBT) / TOEFL (CBT) / TOLIMO

تبصره: چنانچه داوطلب دارای مدرک زبان معتبر باشد، متناسب با سطح نمره کسب شده طبق جدول شماره ۴، از امتیاز آن برخوردار می‌شود. داوطلبانی که فاقد مدرک زبان هستند می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند، لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. داوطلبانی که بعد از پذیرش نهایی و در زمان ثبت نام هنوز حد نصاب نمره آزمون زبان انگلیسی را کسب نکرده باشند، باید تا قبل از آزمون جامع دوره دکتری، یکی از شرایط آزمون بسندگی زبان خارجی را کسب نمایند، در غیر این صورت قبولی ایشان لغو می‌شود.

۷- دانش آموختگان در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی (نمره ۱۹-۲۰) و بسیارخوب (نمره ۱۸-۱۸/۹۹) مطابق بند ۵ جدول شماره ۱ اصلاحیه آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان از امتیاز مربوط برخوردار خواهند شد.

۸- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیمسال و کارشناسی ارشد پیوسته حداکثر ۱۲ نیمسال است. بدیهی است سایر دانشجویانی که سنوات تحصیل آن‌ها بیشتر از حد مجاز است، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند لیکن امتیاز سنوات تحصیل را کسب نخواهند کرد.

تبصره: داوطلبان رشته‌هایی که سنوات مجاز تحصیل آن‌ها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۵ نیمسال تصویب شده است، با ارائه مدارک معتبر از امتیاز مربوط برخوردار خواهند شد.

۹- ارائه یک نسخه از اصل پایان نامه (برای دانش آموختگان) و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیت‌های آموزشی – پژوهشی و اجرایی داوطلب در روز مصاحبه تخصصی الزامی است.

۱۰- برای کتاب‌هایی که چاپ نشده است ارائه گواهی پذیرش توسط ناشران دانشگاهی الزامی است.

تبصره: تنها به کتابهایی امتیاز تعلق می‌گیرد که مرتبط با رشته دانشجو باشد و توسط ناشران معتبر دانشگاهی چاپ شده یا توسط دانشگاه ارزیابی و گواهی امتیاز ارائه شده باشد.

جداول ارزشیابی دکتری بدون آزمون

جداول ارزشیابی بدون آزمون دکتری (استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه شاهد به شرح زیر هستند.  این جداول صرفا جهت اطلاع داوطلب است و نیاز به تکمیل و ارسال آن نمی‌باشد.

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)

ردیف 

نوع فعالیت

 

حداقل امتیاز

 

حداکثر

امتیاز

 

نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)

 

امتیاز مکتسبه

۱۱-۱ مقالات علمی ـ پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایان نامه

 

۱-۲ گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

 

۱-۳ برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا

 

۷ امتیاز

۴۰ امتیاز– هر مقاله تا ۷ امتیاز (مجلات نمایه شده در JCR و SCOPUS-Q1 (منوط به نویسنده اول و دوم بودن) حداکثر تا ۷ امتیاز

– مجلات نمایه شده در WOS (غیر از ESCI) حداکثر تا ۷ امتیاز

– مجلات نمایه شده در SCOPUS یا ISC حداکثر تا ۷ امتیاز، سایر مجلات حداکثر تا 3 امتیاز)

 

– گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

 

 

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین المللی تا ۷ امتیاز

 
۲مقالات علمی ـ ترویجی مرتبط با پایان نامهـــ۶ امتیاز– هر مقاله تا ۳ امتیاز 
۳مقالات چاپ شده درکنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)ـــ۴ امتیاز– خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز 
۴تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلیـــ۴ امتیازـــ 
۵کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشدـــ۴ امتیاز– عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز 
 حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه۷۴۰  

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر ۳۰ امتیاز)

 

ردیف

 

نوع فعالیت

 

حداکثر امتیاز

 

نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)

 

امتیاز کتسبه

۶معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی۶– مطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده) 
۷معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته۵– مطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده) 
۸طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی۳–  بیش از ۴ نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد 
۹طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته۳– بیش از ۵ نیمسال امتیازی ندارد 
۱۰برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵– رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز

ـ رتبه ۴ تا ۶، ۴ امتیاز

ـ رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز

ـ رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز

– رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

 
۱۱مدرک زبان معتبر۸– طبق جدول شماره ۴ 
 جمع۳۰  

 

جدول ۳- نحوه محاسبه امتیاز مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری (حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیفشاخص ارزیابیامتیازنحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)امتیاز مکتسبه
۱۲تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سوالات۳  
۱۳وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی۳  
۱۴شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳  
۱۵نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳  
۱۶توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳  
۱۷هم راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه۱۵  
 جمع۳۰  

 

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی

MHLEMSRT

(MCHE)

یا SULPT*

IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر امتیاز
۹۰-۱۰۰۹۰-۱۰۰۷-۹۹۶-۱۲۰۲۵۰-۳۰۰۶۰۰-۶۸۰۸
۸۵-۸۹۸۵-۸۹۶/۶-۶/۹۸۶-۹۵۲۳۲-۲۴۹۵۷۵-۵۹۹۷
۸۰-۸۲۸۰-۸۲۶-۶/۴۷۶-۸۵۲۱۳-۲۳۱۵۵۰-۵۷۴۶
۷۵-۷۹۷۵-۷۹۵/۵-۵/۹۶۶-۷۵۱۹۶-۲۱۲۵۲۵-۵۴۹۵
۷۰-۷۲۷۰-۷۲۵-۵/۴۵۶-۶۵۱۷۳-۱۹۵۵۰۰-۵۲۴۴
۶۵-۶۹۶۵-۶۹۴/۴-۵/۹۴۶-۵۵۱۵۲-۱۷۲۴۷۵-۴۹۹۳
۶۰-۶۴۶۰-۶۴۴-۴/۴۳۶-۴۵۱۳۳-۱۵۱۳۵۰-۴۷۴۲
۵۵-۵۹۵۰-۵۹۳/۳-۳/۹۲۹-۳۵۱۱۳-۱۳۲۳۲۵-۳۴۹۱

*منظور از آزمون SULPT آزمون بسندگی زبان دانشگاه شاهد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا