دانشگاهی

سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌های سمنان با اولویت مقطع ارشد و دکتری

رئیس شورای مدیریت آموزش عالی سمنان خبر داد:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، هفتمین نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان به منظور بحث و بررسی پیرامون از سرگیری آموزش حضوری در مراکز آموزش عالی استان سمنان به میزبانی دانشگاه غیر انتفاعی – غیر دولتی ایوان کی برگزارشد.

مسعود نصیری زرندی، رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان در این جلسه گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با توجه به توانمندی‌ها و امکانات هر دانشگاه و شرایط کرونایی هر منطقه با اولویت مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین دروس عملی انجام و آموزش برای دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت تلفیقی، حضوری و مجازی است.

نصیری زرندی همچنین بر تقویت بنیه مالی دانشگاه‌ها برای ایجاد بستر مناسب برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و از سر گیری آموزش حضوری تاکید کرد.

عظیم زارعی دبیر شورای مدیریت آموزش عالی استان نیز گزارشی از وضعیت مراکز آموزش عالی استان و انجام واکسیناسیون و از سر گیری آموزش حضوری ارائه کرد.

اعضای حاضر در جلسه بر استفاده از زیر ساخت‌های مناسب ایجاد شده در بستر آموزش مجازی در دوره پس از کرونا به منظور کاهش هزینه‌ها تأکید کردند. همچنین خلل آموزشی ناشی از حضور نداشتن دانشجویان به ویژه در دوره‌های مهارتی و عدم برقراری ارتباط دانشجویان با دانشگاه‌ها را از مشکلات آموزش غیر حضوری دانستند.

رؤسای دانشگاه‌های استان همچنین مشکلات مالی دانشگاه‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری را یادآور، و خواستار تقویت برخی امکانات از جمله بخش تغذیه، ایاب و ذهاب و خوابگاه دانشجویی شدند.

در این جلسه مصوب شد برنامه پیشنهادی مراکز آموزش عالی استان که بر اساس شناخت از توانمندی‌ها و توجه به متفاوت بودن ساختار مراکز و پراکندگی جغرافیایی برای از سرگیری آموزش حضوری تهیه شده به عنوان مصوبه نهایی شورا به وزارت عتف اعلام و ملاک عمل مراکز آموزش عالی استان قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد؛ اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور که به دلیل شرایط کرونایی متوقف شده بود، با توجه به بالا رفتن آمار واکسیناسیون و نیز در نظر گرفتن شرایط کرونایی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم از سر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا