دانشگاهی

جزئیات برگزاری دوره تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دکتر جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سیدمحمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ برای رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استانها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

این دستورالعمل در راستای استفاده بهینه از توان و قابلیت های منابع انسانی، صرفه جویی در زمان و نیز استفاده از تمام ظرفیت ها، پتانسیل های موجود دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری دوره آموزشی تابستان در مقاطع مختلف تحصیلی و در راستای اجرای بند ۲ راه کنش ها و اقدامات کلان کاری با موضوع ارتقاء کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی سند تحول و تعالی دانشگاه، ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت نام دوره تابستان در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

شروع کلاس های درسی از تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ لغایت ۳ شهریورماه ۱۴۰۱ (شش هفته آموزشی) بدون احتساب زمان ثبت نام و امتحانات برگزار می شود. زمان برگزاری امتحانات از تاریخ ۵ تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ است.

تعداد کل ساعات تدریس دروس نظری و عملی دوره تابستان مشابه نیمسال های اول و دوم بوده و در طی ۶ هفته آموزشی اجرا می شود. واحدهای دانشگاهی موظف هستند درخصوص واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

حداکثر تعداد واحدهای درسی قابل اخذ در دوره تابستان برای مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح جدول زیر است:

جزئیات برگزاری دوره تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد/آغاز ثبت نام از ۱۸ تیر

بر اساس این دستورالعمل، برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ التحصیل می شوند، اخذ ۱۰ واحد در دوره تابستان بلامانع است. همچنین اخذ دروس وصایای حضرت امام (ره) و انس با قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ذکر شده در جدول بلامانع است.

براساس بندهای این دستورالعمل، ارائه دروس در دوره تابستان اختیاری بوده و تمام دانشجویان می توانند در واحد محل تحصیل یا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور (فقط در یک واحد دانشگاهی) با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی/ معاونت علمی واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد ثبت نام کنند.

در این دستورالعمل آمده است: اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نیست. ثبت نام ارزیابی جامع و اخذ/ تمدید رساله در دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان پذیر نبوده و چنین اقدامی تخلف آموزشی محسوب می شود.

همچنین دانشجویان سایر دانشگاه ها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل می توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان هستند، ثبت نام و انتخاب واحد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا