دانشگاهی

ثبت ۱۲ هزار نیاز صنعت و جامعه در سامانه نان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران  بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در دیدار نوروزی با کارکنان ستادی این وزارت، اشاره‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های علمی در سخنرانی تحویل سال را افتخار مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها دانست که موجب دلگرمی و تلاش بیشتر می‌شود.

ثبت ۱۲ هزار نیاز در سامانه نان

وزیر علوم یکی از این اقدامات مهم را که در دو سال گذشته انجام شد، تثبیت سامانه نان اعلام کرد و از ثبت ۱۲ هزار نیاز صنعت و جامعه در این سامانه خبر داد.

وی افزود: ایجاد سامانه نان باعث شد مسیر تحقیقات اعضای هیئت علمی و دانشجویان هدفمند شود و قراردادهای پژوهشی صنعت و جامعه، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی موضوعات پژوهش را بر اساس نیاز کشور که در سامانه نان ثبت شده است؛ انتخاب کنند.

تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز کشور با سامانه نان

وزیر علوم اظهار داشت: سامانه نان این امکان را فراهم کرد تا تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز بر اساس نیاز کشور سامان یابد به صورتی که اساتید می‌توانند دانشجویان استعداد درخشان را که موضوع پایان نامه خود را بر اساس سامانه نان تعیین کنند به شیوه استادمحور پذیرش کنند.

زلفی گل همچنین یکی از اقدامات شاخص  وزارت علوم در دولت سزدهم را نمایه‌سازی بین المللی مجلات علمی پژوهشی اعلام کرد و گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰۱ مجله علمی پژوهشی وزارت علوم نمایه بین‌المللی داشت ولی ما صرفاً در دو سال گذشته ۶۵ مجله را نمایه بین المللی کردیم که اقدام مهمی در مرجعیت علمی کشور بود.

وی یکی دیگر از اقدامات شاخص این دولت را ایجاد صندوق عتف دانست که به یکپارچه کردن بودجه پژوهش کمک می‌کند و از اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیارد تومانی این صندوق خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا