دانشگاهی

ثبت نام وام های ویژه دکتری و ضروری آغاز شد/ مهلت ثبت نام ۱۵ خرداد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام ضروری و وام دکتری دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ثبت‌نام ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن دانشجویان نیز تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مبالغ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد رشد داشته و دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علاوه بر وام ودیعه مسکن، وام ودیعه گروهی نیز ارائه می‌دهد، دانشجویان برای دریافت وام گروهی، می‌توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده و ثبت نام کنند، سپس دانشگاه‌ها این دانشجویان را دسته بندی کرده و بعد از تأیید، اسامی آنان را به صندوق ارسال می‌کنند، صندوق نیز به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۴ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می‌کند.

وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا