پژوهشی

توسعه رشته‌های ارشد و دکتری پیام نور در دستور کار قرار گرفت

معاون دانشگاه پیام نور:

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، به نقل از دانشگاه پیام نور، علیرضا دل‌افکار از تنظیم چندین برنامه عملیاتی در این خصوص خبر داد و افزود: نخستین برنامه معاونت آموزشی، متمرکز کردن کلاس‌های درسی به صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری است و هدف از این برنامه استفاده بهتر از ظرفیت همه اعضای علمی دانشگاه است.

وی تصریح کرد: با متمرکز شدن کلاس‌های درسی، علاوه بر ایجاد یکپارچگی در کلاس‌های درس، ارتباط مستمر دانشجو با استاد برقرار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به نظام آموزشی از راه دور و نیمه حضوری این دانشگاه گفت: ایجاد سامانه جامع آموزش و آزمون متناسب با نیاز این نظام آموزشی مهم‌ترین دغدغه و هدف معاونت آموزشی است تا بتوان کلاس‌های درس در اقصی نقاط کشور با کیفیت مطلوب برگزار شود.

وی ارائه خدمات مؤثر آموزشی را درگرو تأمین زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم دانست و اظهار داشت: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در برنامه خود به دنبال تأمین این زیرساخت‌هاست تا بتواند نیاز به حق دانشجویان را حتی در نقاط کم برخوردار فراهم کند.

دل افکار، ساماندهی و آمایش رشته‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: طبق برنامه معاونت آموزشی، رشته‌هایی که طی چند سال اخیر با اقبال کمتری از سوی دانشجویان رو به رو بوده است، تجمیع خواهد شد و پس از اخذ مجوز از دفتر شورای گسترش وزارت علوم، رشته‌هایی که متناسب با نیاز دانشجویان و بازار کار است، راه اندازی می‌شود.

وی توسعه رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز از اولویت‌های برنامه خود دانست و گفت: هرم اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور نسبت به گذشته ارتقای چشمگیری داشته و حضور بیش از دو هزار عضو هیأت علمی با مرتبه استادیاری به بالا که حدود یک پنجم آن در مراتب دانشیاری و استادی هستند، ظرفیت ارزشمندی است که می‌توان با بهره‌مندی از این ظرفیت در جهت توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی گام برداشت.

دل افکار در پایان اظهار داشت: هر تغییری بدون شک با کاستی‌ها و چالش‌هایی روبه روست اما دانشگاه به دنبال ارتقای بیشتر آموزش و توان علمی دانشجویان است و به مرور زمان کاستی‌ها و نواقص طرح‌ها و برنامه‌ها نیز مرتفع خواهد شد و بهترین خدمات را که شایسته دانشجویان است، ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا