آزمون‌هاورودی دکتری

تأکید رئیس سازمان سنجش بر برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ در زمان مقرر

 پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا گزارش می دهد: “عبدالرسول پورعباس” رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در پی شیوع امیکرون در کشور احتمال تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱ وجود دارد؟ گفت: فرآیند آزمون دکتری متمرکز سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اقدامات مربوط به حوزه بندی، چاپ سوالات و دفترچه‌ها صورت گرفته و قرنطینه سوالات هم انجام شده است.

وی در ادامه با بیان چاپ و قرنطینه بودن سوالات آزمون دکتری گفت: بخش عمده‌ای از فرآیند آزمون شروع شده و رشته‌های مختلف زیادی در این مقطع وجود دارد که مطابق با رشته‌ها تعداد زیادی سوال باید طرح می‌شده که از ماه‌ها قبل این اتفاق افتاده و اکنون سوالات در چاپخانه و قرنطینه در حال چاپ و آماده‌سازی هستند، سپس در زمان مقرر به حوزه‌ها ارسال شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۱ توضیح داد: در این آزمون حدودا ۱۸۶ هزار داوطلب داریم که ۸۱ هزار نفر آن‌ها خانم و ۱۰۵ نفر از آن‌ها آقا هستند. این داوطلبان با حفظ تمام پروتکل‌ها بین ۹۶ شهر تقسیم‌بندی خواهند شد. به طور متوسط ما در هر شهری ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر بیشتر داوطلب نداریم.

پورعباس بیان کرد: این ۹۶ شهر ۱۸۹ حوزه اصلی ۵۹۷ حوزه فرعی دارند. همچنین دارای ۵ هزار ۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ و متفاوت هستند. به طور طبیعی جمعیت هر کلاسی ۷۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌پذیرند، اما اکنون به طور متوسط حضور ۳۰ نفر را در کلاس‌های درس پیش بینی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: لذا تمام پروتکل‌ها و فواصل اجتماعی میان داوطلبان، ضدعفونی فضا و… در محل برگزاری آزمون‌ها رعایت خواهد شد و انشالله هیچ گونه خدشه‌ای به آزمون دکتری ۱۴۰۱ وارد نمی‌شود و سر موقع برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همانند سابق برنامه خوداظهاری داوطلبان با توجه به پیک ششم و جدا شدن مراکز افراد مبتلا از افراد سالم در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ گفت: داوطلبان در بدو ورود کنترل خواهند شد و اگر کسی علائمی داشته باشد به محل‌های اختصاصی که در تمام حوزه‌ها پیش بینی کردیم می‌رود.

پورعباس در این خصوص توضیح داد: همه داوطلبان به محض ورود پایش می‌شوند و اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در افراد دیده شود در محل‌های ایزوله نگهداری می‌شوند و فضاهایی بر این امر در هر حوزه در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که یعنی مانند سابق فضای بیمارستانی برای داوطلبان کرونایی در نظر گرفته نشده است؟ گفت: آمار بیمارستانی امیکرون خیلی بالا نیست و طبیعی است که اکثر افراد در خانه استراحت کرده و درمان می‌شوند. لذا پیشنهاد ما این است که در آزمون دکتری ۱۴۰۱ در همه حوزه‌ها این موضوع مدیریت شود. از این رو امکانات ویژه‌ای را سازماندهی کرده‌اند که داوطلبان مبتلا در همان محل‌های ایزوله شده آزمون خواهند داد و دیگر حوزه بیماستانی برای کنکور ۱۴۰۱ نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا