دانشگاهی

بخشی از کلاس های کارشناسی و دکتری دانشگاه شریف حضوری می شود

برای ترم آینده؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ با توجه به شرایط فعلی کشور، حرکت تدریجی به سمت حضوری شدن تمامی فعالیت های دانشگاهها همراه با حفظ آمادگی برای تغییر یا بازگشت به وضعیت غیرحضوری ضروری است.

لذا موارد زیر برای بازگشت تدریجی به روال عادی در دانشگاه با در نظر گرفتن جوانب مختلف و امکانات موجود، در ستاد کرونا و کمیته بازگشایی تصویب و به تایید هیات رئیسه دانشگاه رسیده است:

بخشی از کلاس های درس در نیمسال آتی به صورت حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد. عمده این کلاس ها مربوط به دانشجویان کارشناسی ترم چهارم و دروس مختص مقطع دکتری است. این دروس بر اساس سوابق گذشته و با کمک معاونین دانشکده ها و روسای مراکز تعیین شده است. اضافه شدن دروس دیگر به این فهرست بر اساس درخواست دانشکده ها قابل بررسی است. ثبت نام همه دانشجویان در این دروس بلامانع است.

امتحانات پایان ترم همه دروس ترم بعد صرف نظر از نحوه ارائه و امتحانات میان ترم دروسی که به صورت حضوری ارائه می شوند با رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. برگزاری حضوری امتحانات میان ترم سایر دروس بر اساس درخواست اساتید و موافقت دانشجویان بررسی خواهد شد. البته نظر به اینکه به دلایل مختلف امکان تغییر شرایط وجود دارد لازم است اساتید در نحوه ارزیابی خود پیش بینی های لازم را برای حالت های مختلف داشته باشند.

از اساتید درخواست می شود برای ارائه غیرحضوری دروس از دفاتر خود، کلاسهای سمعی بصری تجهیز شده در دانشکده ها و یا استودیوهای مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه استفاده کنند. همچنین انتظار می رود برای هر کلاس درسی به خصوص برای کلاس های درسی دوره کارشناسی، حداقل ۲ ساعت زمان رفع اشکال هفتگی به صورت حضوری و با امکان پاسخ دهی در کلاس مجازی در نظر گرفته شود.

جلسات دفاع از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به صورت حضوری برگزار خواهند شد. در شرایط خاص که به دلایلی موجه و با تأیید معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه، امکان حضور ممتحنین خارجی در جلسه دفاع نباشد، جلسه به صورت نیمه حضوری و با حضور دانشجو، استاد راهنما و دیگر ممتحنین برگزار خواهد شد.

حضور مستمعین در جلسات دفاع، به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی با هماهنگی معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده مجاز خواهد بود. همچنین دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه برای شرکت در جلسه دفاع می توانند برای حداکثر ۳ روز در بازه زمانی قبل یا بعد از روز دفاع از امکانات خوابگاهی بهره مند شوند.

برگزاری جلسات دفاع از پروژه های کارشناسی در دانشکده هایی که جلسات دفاع از پروژه های کارشناسی برگزار می شود برای دانشجویانی که نیاز به استفاده از امکانات خوابگاهی ندارند، بلامانع خواهد بود.

جلسات کمیته آموزش، کمیته تحصیلات تکمیلی، گروه های آموزشی، کارگروه های علمی و جذب در دانشکده ها و جلسات در سطح معاونت ها و مدیریت های دانشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

معاونت دانشجویی دانشگاه امکانات خوابگاهی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۹ و امکان اسکان موقت همه دانشجویان را در ایام امتحانات فراهم خواهد کرد. ارائه غذا در سلف نیز برای همه دانشجویانی که در دروس حضوری ثبت نام کرده اند انجام خواهد شد. جزئیات موضوع توسط معاون دانشجویی اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا