دانشگاهی

امکان بازگشایی همزمان همه دانشگاه‌ها وجود ندارد

وزیر علوم خبر داد:

 پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خانه ملت: محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که دانشگاه‌ها از چه زمانی حضوری خواهد شد؟ گفت: به این دلیل که شرایط دانشگاه‌ها یکسان نیست و بسیاری از دانشگاه‌ها از خوابگاه‌های اجاره‌ای بهره می‌بردند که پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا این خوابگاه‌ها تغییر کاربری دادند، این اجازه به دانشگاه‌ها داده شد که با اولویت‌بندی به ترتیب از تحصیلات تکمیلی دکترا و ارشد و سپس کارشناسی، امکانات نرم افزاری و سخت‌افزاری خود را ارزیابی و نسبت به بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اقدام کنند.

زلفی گل در پاسخ به این سوال آیا زمانی مشخص برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها نمی‌توان تعیین کرد، گفت: در حال حاضر بخشی از دانشجویان ارشد و دکترا به صورت حضوری در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند که این مسئله در حال توسعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: اما اینکه یک مرتبه بخواهیم همه دانشگاه‌ها به صورت حضوری بازگشایی شود، امکان‌پذیر نخواهد بود.

زلفی‌گل اولویت اصلی برای وزارت علوم را سلامت دانشجو دانست و تصریح کرد: در زمینه بازگشایی حضوری، دانشگاه با دانشگاه متفاوت است، برای مثال دانشگاه تربیت مدرس که فقط از دانشجویان ارشد و دکتری بهره می‌برد جمعیت بیشتری را تحت پوشش آموزش حضوری دارد، لذا نمی‌توان یک تصمیم قاطع برای همه دانشگاه‌ها اتخاذ کرد.

برنامه وزارت علوم برای مهارتی کردن آموزش‌ها

وی همچنین درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش، عنوان کرد: در جلسه کمیسیون آموزش، سوال خوبی در خصوص برنامه‌های مهارتی وزارت علوم که طبق برنامه ششم توسعه باید به آن توجه شود، طرح شد؛ البته بخشی از این برنامه را باید وزارت علوم انجام دهد و بخشی را سایر دستگاه‌ها انجام دهند و در همین زمینه توضیحاتی در جلسه کمیسیون ارائه شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مقرر شد مسئله آموزش مهارتی مورد توجه و همت بیشتر وزارت علوم قرار گیرد و ما در نظر داریم بحث آموزش مهارتی را جزو سرفصل‌های اصلی خود در آینده قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا