آزمون‌هاورودی دکتری

انتشار اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، به اطلاع داوطلبانی كه براساس كارنامه نتايج اوليه آزمون ورودي مقطع دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1401 مجاز به انتخاب رشته گرديده و كدرشته محل‌هاي انتخابي خود را در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان ثبت نموده‌اند، مي‌رساند كارنامه نتيجه انتخاب رشته داوطلبان در روز چهار‌شنبه مورخ 1401/02/28 از طریق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قابل مشاهده است. از داوطلبانی كه در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم مي‌باشند، دعوت مي‌نمايد باتوجه به نكات زير و مطابق برنامه زماني شركت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزيابي تخصصي) كه در درگاه اطلاع رسانی اين سازمان درج گرديده است، با همراه داشتن مدارك لازم براي انجام مصاحبه به هر يك از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مراجعه نمايند.

1- منحصراً داوطلبانی مي‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي براي انجام مصاحبه اقدام نمايند كه كدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمي لازم را مطابق كارنامه كسب كرده باشند.

2- برای شرکت در مصاحبه با در نظر گرفتن تمامی موارد زیر اقدام نمایند:

الف) برنامه زمانی اعلام شده توسط این سازمان (مندرج در ذیل این اطلاعیه)

ب) برنامه زمانی اعلام شده در درگاه اطلاع رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی 

ج) اولویت با برنامه زمانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مندرج در درگاه اطلاع رسانی آنهاست (بند ب فوق) و چنانچه برنامه زمانی انجام مصاحبه چند دانشگاه با هم تداخل دارد لازم است با تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها، ابتدا هر فرد در مصاحبه دانشگاه‌های دارای اولویت برای وی شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت نمایند.

د) داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در درگاه این سازمان در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم مي‌باشند، لازم است مطابق با اطلاعيه دانشگاه‌های مربوط که از تاریخ شنبه 1400/02/31 در درگاه اطلاع‌رسانی آنها منتشر می‌گردد به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام نمايند.

3- شرط ورود داوطلبان رشته امتحاني مدرسي معارف اسلامي (كد 2180) به دانشگاه، علاوه بر كسب نمره علمي لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرايط عمومي رشته مدرسي معارف اسلامي و نتيجه مصاحبه‌اي است كه توسط معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. لذا لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنين شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، حداكثر تا 7 روز پس از انتشار اين اطلاعيه، براي طي مراحل پذيرش به درگاه اطلاع رساني معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان (به نشاني www.modaresi.nahad.ir) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. عدم ثبت‌نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي مي‌گردد. در پايان لازم به ذكر است كه در گزينش نهايي رشته مدرسی معارف اسلامی، وضعيت علمي افرادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت كه نتيجه مراحل مصاحبه آنان از سوي معاونت یاد شده تایید شود.

4- داوطلبانی كه در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم به منظور شركت در مراحل ارزيابي تخصصي توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي هستند، مي‌بايست به منظور تكميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي با مراجعه به لينك مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان، از تاریخ 1401/03/01 لغایت 1401/04/10 ضمن پرداخت مبلغ یک میلیون و یکصد و نود هزار ریال (1.190.000) ريال بصورت اينترنتي، فرم بررسي صلاحيت عمومي را تكميل و كد پيگيري دريافت دارند. کسانی كه نسبت به تكميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي اقدام ننمايند از گزينش نهايي حذف خواهند شد.

5- گزينش نهايي داوطلبان در هر كدرشته‌محل براساس نمره كل نهايي حاصل از نمره علمي آزمون متمركز و نمرات مراحل مختلف ارزيابي تخصصي مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه 16 دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولويت كدرشته‌محل‌هايي كه براي مصاحبه معرفي شده‌اند، انجام می شود.

6- داوطلبانی كه مبادرت به انتخاب كدرشته محل‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي نموده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگي انجام مراحل ارزيابي تخصصي از داوطلبان و ساير مراحل گزينش به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش آن دانشگاه مراجعه نمايند.

7- عدم اقدام و يا مراجعه معرفي شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزيابي تخصصي به منزله انصراف از پذيرش در آن رشته محل مي باشد.

مدارك لازم كه داوطلبان داراي حدنصاب مي‌بايست آنها آماده و ارائه نمایند:

1- مدرك كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره – داوطلبانی كه دانشجوي سال آخر دوره كارشناسي‌ارشد و يا دكتري حرفه‌اي بوده و حداكثر تا تاريخ 1401/06/31 فارغ‌التحصيل مي‌شوند (گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك مطابق فرم مندرج در صفحه 73 دفترچه راهنماي شركت در آزمون مذكور و يا فرم مندرج در صفحه 151 دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي).

2- مدرك كارشناسي (ليسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره 1- آن‌دسته از داوطلبانی كه فارغ‌التحصيل دوره كارشناسي ناپيوسته مي‌باشند علاوه بر مدرك كارشناسي ناپيوسته مي‌بايست مدرك كارداني را نيز ارائه نمايند.

تبصره 2 – كساني كه به دلائلي قادر به ارائه اصل مدرك يا مدارك‌ مندرج در بندهاي 1 و 2 فوق نمي‌باشند، لازم است گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك را به همراه داشته باشند.

3- شناسنامه و يا كارت ملي براي تطبيق مشخصات شناسنامه‌اي معرفي شده با مشخصات اطلاعات ارسالي از سوي اين سازمان. 

4- گواهي مبني بر اينكه عضو هيات علمي «رسمي- قطعي» و يا «رسمي- آزمايشي» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي بوده كه به تأييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد، براي آن‌دسته از افرادي كه از امتياز مربي در اين آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه 10 دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه امکان بهره مندی از این سهیمه را دارا می باشند.

5- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

6-سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه ها اعلام می‌گردد.

نحوه ارسال درخواست و یا طرح سوال

جهت تسریع در بررسی درخواستها، چنانچه درخصوص كارنامه نتايج انتخاب رشته سوالاتي داشته باشند می‌توانند حداکثر تا تاریخ 1401/03/02 سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس:  https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در ميان بگذارند.

 دریافت فایل برنامه زمانی مصاحبه آزمون دکتری سال 1401- به ترتیب نام دانشگاه-کدرشته محل در قالب PDF

دریافت فایل  برنامه زمانی مصاحبه آزمون دکتری سال 1401- به ترتیب کدرشته محل در قالب  ZIP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا