دانشگاهی

امکان حضور همه دانشجویان غیربومی وجود ندارد

در دانشگاه شهیدبهشتی؛

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

علیرضا فارسی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بازگشایی حضوری دانشگاه ها از ۱۵ آبان و تمهیدات این دانشگاه برای حضور دانشجویان توضیح داد و گفت: تاریخی که از سوی وزارت علوم برای بازگشایی حضوری دانشگاه ها پیشنهاد شد و تصمیم گیری نهایی بر عهده دانشگاهها گذاشته شد، به این معنا بود که با توجه به شرایط کرونایی، ستاد ملی کرونا این اجازه را داده که دانشجویان با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه حضور داشته باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: رعایت پروتکل ها در دانشگاه، یعنی حضور ۴۰ یا ۵۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه ها و اماکن عمومی و پرتردد؛ به طور مثال اگر در خوابگاهی اتاقها ۵ نفره است، با وجود پروتکلها امکان حضور بیش تر از ۲ نفر وجود ندارد و یا اگر اتاقی ۶ نفره است، ۳ نفر باید در آن اتاق حضور داشته باشند.

فارسی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی، ظرفیت بازگشایی کامل خوابگاه ها و به تبع آن رستوران ها و همینطور کلاس های درس وجود ندارد، گفت: مگر اینکه شرایطی ایجاد شود که این پاندمی به طور کامل رفع شده باشد و یا بالای ۸۰ درصد افراد جامعه واکسینه کامل دو دز شوند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه ها بخواهند پذیرای همه دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری خود باشند، سوال این است که در چنین شرایطی رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد یا خیر؟

فارسی بیان کرد: در شرایط کنونی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از دانشجویان واجد شرایط سکونت، در خوابگاه ها حضور دارند و ۱۰باتوجه به رعایت پروتکلهای ستاد ملی کرونا تا ۱۵ درصد دیگر از دانشجویان را می توانیم اسکان دهیم؛ در حال بررسی هستیم که این ۱۰-۱۵ درصد شامل چه دانشجویانی و چه مقاطعی شود.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی، دانشجویان همه مقاطع بدون تاییدیه ستاد کرونا در دانشگاه حاضر شوند، قطعا از لحاظ حقوقی بار مسئولیتی برای دانشگاه خواهد داشت.

فارسی در پایان ضمن ابراز نگرانی از آغاز پیک ششم کرونا، افزود: دانشجویان بومی امکان حضور در دانشگاه را دارند اما بخشی از کلاس های آن ها شامل دانشجویان غیربومی می شود که امکان حضور همه دانشجویان غیربومی در دانشگاه وجود ندارد و به همین دلیل برگزاری کلاس های ترکیبی (مجازی-حضوری) یکی از احتمالاتی هست که در حال بررسی آن هستیم. همچنین هر تصمیمی که توسط هیات رییسه دانشگاه اتخاذ شود بر مبنای حفظ و ارتقا سلامتی دانشجویان و دانشگاهیان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا