آزمون‌هادانشگاهیورودی دکتری

ارتقای امنیت آزمون‌های سال جاری

رئیس سازمان سنجش خبر داد؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان قم گفت: در برگزاری آزمون‌های امسال، اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته تا داوطلبان با امنیت کامل در این رقابت شرکت کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به برنامه‌های سازمان سنجش برای سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: آزمون‌های سراسری به سمت و سوی هوشمندی و الکترونیکی شدن می‌رود و از سال ۱۴۰۳ با تحقق این نوع آزمون، هر داوطلب می‌تواند هر یک ماه یا دو ماه یک بار به‌صورت آزمایشی در رقابت‌های علمی شرکت و شانس خود برای حضور در دانشگاه مورد نظرش امتحان کند.

وی افزود: با برگزاری آزمون‌های هوشمند، داوطلبان می‌توانند دو آزمونی که به صورت آزمایشی در آن شرکت کرده‌اند و رضایت دارند را به عنوان آزمون‌های اصلی خود تلقی و اعلام کنند.

پور عباس در این نشست با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های سازمان سنجش گفت: تا سال ۱۳۸۴ همه فعالیت‌های سازمان سنجش کاملاً دستی و کاغذی بود و هزاران نفر فقط در سازمان مرکزی در حال فعالیت بودند و سازمان‌های متعدد دیگری مانند چاپخانه‌ها، پست و …با سازمان همکاری می‌کردند. در این دوران در برخی روزها حدود ۱۰۰ تن کاغذ بین استان‌ها در حال جابجایی بود.

وی در مورد دوره بعدی فعالیت‌های سازمان سنجش افزود: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ کلیه فعالیت‌های سازمان الکترونیکی شد و نخستین نماد دولت الکترونیک در سازمان سنجش شکل گرفت که فواید بسیاری زیادی داشت و در سال ۱۳۸۵ نخستین آزمون زبان تمام الکترونیک و بدون کاغذ توسط سازمان سنجش برگزار شد و پس از آن آزمون‌های زبان بدون کاغذ برگزار شد.

وی افزود: در این دولت، برنامه ما برگزاری آزمون های دیگر و بویژه آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ بصورت بدون کاغذ است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این نشست وضعیت قبولی داوطلبان استان قم در آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را تشریح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا