پژوهشی

پیوست فناوری و نوآوری به پروپوزال ها اضافه می شود

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد: مهدی فکور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه دانشگاه تهران برای کاربردی شدن پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حاصل از پایان نامه‌ها اظهار کرد: در ارتباط با گسترش شرکت‌های دانش بنیان، ما یک قید اساسی داریم و آن این است که حتماً دانش بنیان باشند، یعنی اگر محصول و ایده‌ای دارند براساس یک اصول علمی باشد؛ یک منبع خوب برای اینکه این شرکت‌ها را توسعه دهیم همین پایان نامه‌ها و رساله هاست.

وی افزود: در مقطع ارشد و دکتری دانشجو ملزم است یک پایان نامه یا رساله داشته باشد که از دل آن می‌تواند مقالات مختلفی مستخرج شود، برای همین معمولاً پایان نامه و رساله‌ها به صورت کیفی انجام می‌شود که دانشجو بتواند دفاع کند و نمره خوبی بگیرد و نهایتاً استاد راهنما و دانشجو برای آن وقت می‌گذارند. دانشجویان باید یک پروپوزال بنویسند و در آن شرح کار، هزینه و برنامه زمان بندی را قید کنند؛ ما بنا داریم یک پیوست فناوری و نوآوری در پروپوزال‌ها ایجاد کنیم که البته هنوز فرم‌های آن ابلاغ نشده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: این فرم فعلاً به صورت داوطلبانه و دلخواه است و دانشجویی که با نظارت استاد راهنما مدعی می‌شود کاری که می‌خواهد انجام دهد، یک ایده نوآورانه و یا اختراعی در پی دارد و یا طرح او می‌تواند منجر به کسب و کاری شود آن را در پروپوزال می‌نویسد و دانشگاه حمایت‌های لازم را در تمامی ابعاد از او خواهد داشت.

فکور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دانشجو مراحل دفاع را می‌گذراند، دعوت می‌کنیم تا در محل پارک علم و فناوری یا در مراکز نوآوری در دانشکدگان حضور یابد و آنجا یک دفاع در حضور نمایندگان شرکت‌هایی که در آن حوزه کار می‌کنند، داشته باشد و اگر محرز شود که این ایده یا ادعای دانشجو می‌تواند به کسب و کار منجر شود حمایت ما آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: حمایت‌های دانشگاه در قالب مبالغ مالی و وام است و یا برای آنها دفتر کار در نظر می‌گیریم تا انشالله با این روش، درصدی از شرکت‌ها را در پارک علم و فناوری مستقر کنیم. میزان حمایت مالی هنوز مشخص نیست و تا تأمین اعتبار نشود نمی‌توان درباره میزان آن صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا