دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه هنر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه هنر، ضمن توجه به آیین نامه دکتری بدون آزمون و بر اساس مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ۲۰٪ از ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه خود را (در صورت واجد شرایط بودن در هر رشته فقط یک نفر) به پذیرش بدون آزمون، در دوره دکترای تخصصی رشته‌های «پژوهش هنر – تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی – معماری – شهرسازی – مرمت و احیاء بناها و بافت‌های تاریخی – مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی، تئاتر و مدیریت پروژه و ساخت» تخصیص داده و از طریق مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی دانشجو می‌پذیرد.

** (دانشجویان نمونه کشوری – معرفی شدگان بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و  بین المللی و معرفی‌شدگان هر یک از واحدهای وزارت علوم  نیز در صورت داشتن شرایط فراخوان ضرورت دارد از همین طریق متقاضی شوند و تقاضای این گروه از داوطلبان در فرصت و یا از طریق دیگری بررسی نخواهد شد.)

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه هنر

شرایط اختصاصی پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه هنر به شرح زیر است:

(داشتن کلیه شرایط زیر الزامی است)

۱- دانش آموختگانی که به لحاظ میانگین کل دوره با احتساب نمره پایان نامه رتبه اول، دوم و سوم دانشجویان هم رشته – هم ورودی خود باشند. (رتبه‌بندی بدون احتساب نمره پایان نامه خواهد بود.)

۲- معدل کل  کارشناسی ارشد متقاضی ۱۷ به بالا باشد.

۳-  نمره پایان نامه  با درجه «عالی» و یا «بسیارخوب» دفاع شده باشد {نمرات (18 تا 20)} یا بشود.

۴- معدل کل کارشناسی متقاضی ۱۶ به بالا باشد.

۵- منحصراً داوطلبانی که از تابستان ۹۹ تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصیل شده یا خواهند شد می‌توانند متقاضی شرکت در فراخوان باشند.

تبصره: دانشجویانی که تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند در صورت داشتن سایر شرایط موظفند در مهلت مقرر (۱۴۰۱/۰۲/۳۰) نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند. در صورت پذیرش، اعلام نام ایشان به سازمان سنجش آموزش کشور منوط به احراز فارغ التحصیلی ایشان می‌باشد.

۶- حداکثر در ۵ ترم تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانیده باشد.

۷- صرفا دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی شیوه آموزشی – پژوهشی (روزانه و شبانه) می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند. (دانشگاه های پیام نور – آزاد – غیرانتفاعی –  پردیس‌های خودگردان و… پذیرفته نیست.)

۸- دارا بودن حداقل یک مقاله پذیرفته شده  یا چاپ شده مرتبط با پایان نامه در نشریات ISC یا ISI  یا علمی – پژوهشی با نمایه معتبر الزامی است.

۹-  داشتن حداقل نمره زبان انگلیسی مطابق جدول زیر مشروط بر آنکه از تاریخ آزمون تا زمان اعلام این فراخوان حداکثر ۲ سال بیشتر نگذشته باشد. (سایر مدارک زبان انگلیسی اعم از داخلی و یا خارجی پذیرفته نیست. ارزیابی پذیرش مدارک مربوط به سایر زبان‌های خارجی (غیر از انگلیسی) بر عهده دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر می‌باشد. )

TOLIMOinternet TOEFL

(IBT)

ComputerTOEFL (CBT)PaperTOEFL

(PBT)

IELTS AcademicMSRTASET زبان دانشگاه هنر
500651805005/56050

۱۰- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و مصاحبه

۱۱- هر داوطلب صرفا در یک رشته تحصیلی می‌تواند متقاضی شود و  مدارک خود را ارسال نماید.

تذکر: متقاضیانی که در فراخوان ثبت نام می‌نمایند در صورتی به مصاحبه دعوت خواهند شد، که براساس مفاد فراخوان به طور کامل واجد شرایط می‌باشند.

رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه هنر ۱۴۰۱

رشته‌های کارشناسی ارشد قابل قبول برای هر رشته دکتری بدون کنکور دانشگاه هنر برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر هستند:

ردیفرشته مورد تقاضارشته های  کارشناسی ارشد که فارغ التحصیلان آن می­توانند در این کد رشته شرکت کنند:
1پژوهش هنرتمامی رشته های گروه هنر، ایران­شناسی، باستان­ شناسی و تاریخ هنر، فرهنگ و زبان­های باستانی. (رشته کارشناسی متقاضیان نیز باید یکی از رشته های مصوب گروه هنر باشد)
2تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامیتمامی رشته­ های گروه هنر (که رشته کارشناسی آنها هنر باشد)، ایران­شناسی، باستان­شناسی (گرایش اسلامی)، تاریخ تمدن اسلامی، تاریخ تمدن ایرانی و زبان­های عربی، ترکی استانبولی، اردو، چینی
3معماریرشته ها و گرایش­ های معماری، تکنولوژی معماری، انرژی معماری
4شهرسازییکی از گرایش ­های رشته شهرسازی
5مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخیمرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی
6مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخیمرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی

 

7تئاترکارگردانی نمایش، ادبیات نمایشی، بازیگری، سینما، نمایش عروسکی، طراحی صحنه
8مدیریت پروژه و ساختمهندسی عمران (گرایش مهندسی پروژه و ساخت)، مدیریت پروژه و ساخت، مهندسی معماری (کلیه گرایش ها)، فناوری معماری، معماری و انرژی و مدیریت ساخته ها

 

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه هنر

١- فرم تکمیل شده شماره ١

٢- فرم تکمیل شده شماره ٢

۳- تصویر مقالات علمی – پژوهشی مستخرج از پایان نامه و سایر مقالات علمی – پژوهشی

۴- ارائه پیشنهاده (پروپوزال) رساله دکتری متقاضی

۵- تصویر تأییدیه سوابق آموزشی و پژوهشی (شامل پایان نامه، مقالات ارائه شده در همایش‌های علمی و مجلات، کتابها و جوایز اخذ شده و مستندات)

۶- تصویر گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد که دارای تاریخ و معدل فارغ التحصیلی باشد.

۷- تصویر گواهی مدرک زبان معتبر – گواهی دانشجوی نمونه کشوری – بنیاد نخبگان و جشنواره‌های ملی و بین المللی

۸ – تصویر صفحه اول شناسنامه، صفحه توضیحات و کارت ملی

۹- یک قطعه عکس ۴×۳ با درج مشخصات داوطلب در پشت آن

۱۰-  اصل فیش بانکی به مبلغ ۱۷۵۰۰۰۰ ریال (یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ریال) که در وجه درآمد اختصاصی دانشگاه هنر نزد بانک‌های دولتی واریز شده باشد.   (لازم بذکر است فیش واریزی می‌بایست به اسم شخص متقاضی باشد)

تذکر: همراه داشتن اصل تمامی مدارک فوق در جلسه مصاحبه الزامی است.

تذکرات مهم

۱- در صورت پذیرفته شدن شاغلین رسمی سازمان‌ها و دستگاههای دولتی، ارائه حکم مأموریت، استعفاء، مرخصی بدون استفاده از حقوق یا هر گونه سند رسمی که مؤید امکان تأمین تحصیل تمام وقت دانشجو باشد هنگام ثبت نام، ضروری است.

۲- تحصیل در دوره دکترا به صورت تمام وقت بوده و داوطلب در صورت پذیرفته شدن باید اوقات خود را با وضعیت تحصیلی دوره وفق دهد و تابع کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه باشد.

۳- چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام، برگزاری مصاحبه، پذیرش و تحصیل در دانشگاه هنر، مشخص گردد که داوطلب، دارای هر یک از شرایط درج شده در این تقاضانامه نبوده است بلافاصله از ثبت نام، شرکت در مصاحبه، پذیرش و یا ادامه تحصیل وی درهر مرحله‌ای جلوگیری به عمل آمده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴- مدارک ارسالی داوطلبان و همچنین وجه ثبت نام به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.

۵- به مدارکی که از طریق پست پیشتاز ارسال نشود و یا یکی از شرایط اعلام شده را نداشته باشد به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین متقاضی موظف است کلیه مدارک درخواستی را بدون نقص ارسال نماید و دانشگاه موظف به پیگیری کمبود مدارک نخواهد بود و در صورت وجود نقص جهت احراز شرایط، تقاضای داوطلب از فرایند بررسی مدارک خارج شده و هیچ اعتراضی پذیرفته نیست.

۶- زمان مصاحبه علمی صرفاً برای متقاضیان واجدشرایط (مطابق مفاد فراخوان) علاوه بر درج در سایت به صورت تلفنی اعلام خواهد شد. این امر صرفا شامل کسانی می‌گردد که واجد شرایط کلیه مفاد این فراخوان باشند. در غیر اینصورت به مصاحبه دعوت نخواهند شد.

۷ – مرجع تصمیم گیری در خصوص بررسی سوابق، مدارک ارائه شده و پذیرش نهایی، تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

۸- دانشجویان نمونه کشوری – معرفی شدگان بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و  بین المللی و معرفی شدگان هر یک از واحدهای وزارت علوم نیز در صورت داشتن شرایط فراخوان ضرورت دارد از همین طریق متقاضی شوند و بررسی جداگانه‌ای در این خصوص صورت نمی‌پذیرد.

زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه هنر

 متقاضیان مدارک موردنیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ به آدرس دانشگاه هنر از طریق پست پیشتاز ارسال نمایند.

** تاکید می‌گردد این فراخوان بر اساس دستورالعمل‌های مصوب وزارتی تهیه شده است. چنانچه پس از انتشار این فراخوان تغییراتی در شیوه پذیرش دانشجو از طرف وزارت عتف اعلام و دانشگاه ملزم به رعایت آن گردد، این شیوه نامه نیز برآن اساس اصلاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا