آزمون‌هاورودی دکتری

پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه زابل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه زابل در راستای رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ براساس آیین نامه دکتری بدون آزمون بر طبق موارد مندرج در این اطلاعیه در رشته های ذیل از بین داوطلبان واجد شرایط دانشجوی دکتری می پذیرد.

رشته های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه زابل

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای مقطع دکتری تخصصی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه زابل به شرح زیر می باشند:

ردیفعنوان رشتهردیفعنوان رشته
1 بیماری شناسی گیاهی9علوم دامی – تغذیه دام
2حشره شناسی کشاورزی10علوم دامی – ژنتیک و اصلاح دام و طیور
3اگرواکولوژی11علوم دامی – تغذیه طیور
4بیوتکنولوژی کشاورزی12مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی- کامپوزیت های لیگنوسلولزی
5آگروتکنولوژی – فیزیولوژی گیاهان زراعی13اقتصاد کشاورزی – اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست
6آگرو تکنولوژی – اکولوژی گیاهان زراعی14اقتصاد کشاورزی- سیاست و توسعه کشاورزی
7ژنتیک و به نژادی گیاهی15اقتصاد کشاورزی – اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی
8 علوم و مهندسی آب – آبیاری و زهکشی16اقتصاد کشاورزی – بازاریابی محصولات کشاورزی

زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه زابل

مهلت ثبت نام اولیه از طریق ارسال اسکن مدارک و ارسال پستی اصل مدارک از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ لغایت ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ می باشد.

لازم به ذکر است پذیرش نهایی متقاضیان براساس بررسی اصل مدارک و سوابق تحصیلی صورت می گیرد و مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از تاریخ مذکور مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد. بدیهی است تشکیل پرونده هیچ حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و پذیرش نهایی پذیرفته شدگان منوط به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی بوده و تا قبل از اعلام سازمان فوق هیچ حقی جهت داوطلب مقصور نمی باشد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه زابل

شرایط داوطلبان متقاضی ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون با استفاده از تسهیلات آئین نامه برگزیدگان علمی دانشگاه زابل در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر هستند:

١- شرایط عمومی

١- پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۲- دارا بودن صلاحیت عمومی

٣- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

۲- شرایط اختصاصی داوطلبان

١- داشتن مدرک کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متناسب با رشته و گرایش تحصیلی در دوره دکتری

تبصره ۱: دارندگان مدرک معادل اجازه شرکت در آزمون را ندارند.

تبصره ۲: دانشجویان نیمسال آخر به شرط این که تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ از پایان نامه خود دفاع نمایند نیز می توانند با ارائه گواهی (فرم شماره ۲) از دانشگاه مربوطه در این آزمون شرکت نمایند.

۲- در زمان تقاضا نباید بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضی گذشته باشد.

٣- پذیرش در دوره دکتری تمام وقت بوده و پذیرفته شدگان مشمول کلیه مقررات آموزشی وزارت متبوع و جاری در دانشگاه زابل می باشند. مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرفته شدگان نهایی ملزم به سپردن تعهد تحصیل تمام وقت به دانشگاه برای کل مدت تحصیل دوره دکتری خواهند بود. لذا داوطلب نباید به موسسه دیگری تعهد خدمت داشته یا در استخدام محل دیگری باشد.

تبصره ۳: داوطلبان شاغل در سازمان ها و دستگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون باید موافقت بالاترین مقام مسئول سازمان را جهت ادامه تحصیل خود ارائه نمایند.

۴- داشتن یکی از شرایط آئین نامه جدید ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۳- شرایط استفاده از آئین نامه

١. داشتن میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

٢. نمره پایان نامه با درجه عالی و خیلی خوب.

٣. حداکثر از زمان فراغت از تحصیل بیش از ۲ سال نگذشته باشد.

۴. پذیرش شامل دوره های غیرانتفاعی – غیردولتی، دانشگاه پیام نور، پردیس های خودگردان و بین المللی و دانشگاه آزاد اسلامی نمی گردد.

۵. کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان (MCHE و یا معادل آن در سایر آزمون ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت)

۶. پذیرش افراد مشمول این آیین نامه صرفا در همان رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی امکان پذیر است.

۷. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در موقع مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

نحوه ارائه مقالات با فعالیت‌های علمی برگزیده

١- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مستخرج از پایان نامه باشد.

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت که مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد.

۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر(خورازمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۴- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۵- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده، مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

ظرفیت پذیرش دکتری بدون آزمون

۱- حداکثر ۲۰ ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.

۲- ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه می باشد.

نکات مهم

۱- دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، لذا داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان، از تاریخ فراغت از تحصیل آنها دو سال بیشتر نگذشته باشد.

٢- دانشجویان نیم سال آخر، چنانچه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ بتوانند از پایان نامه خود دفاع نمایند، مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این فراخوان شرکت نمایند.

٣- دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، کلیه موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و همچنین دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری، بین الملل، پردیس بین الملل و پردیس خودگردان، مجاز به ورود بدون آزمون به دوره دکتری نمی باشند.

۴- متقاضی باید در هنگام ارائه درخواست پذیرش و یا حداکثر تا زمان آزمون جامع دوره دکتری حد نصاب لازم از یکی از آزمون های زبان مطابق با جدول شماره ۴ کسب نماید. گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.

MSRT (MCHE) – IELTS -TOEFL (PBT)-TOEFL (IBT)-TOEFL (CBT)-TOLIMO

۵- اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد می باشد.

۶- دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی موفق به کسب امتیازات لازم خواهند شد.

۷- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیاز دهی، مطابق با جدول شماره ۲، در مقطع کار شناسی ۸ نیم سال و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیمسال است.

تبصره ۱: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها ، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی، ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۵ نیمسال تصویب شده اند، امتیازت لازم را مطابق با بند ۸ و ۹ جدول شماره ۲ اخذ خواهند نمود.

۸- در صورت انصراف فرد پذیرفته شده، جایگزینی پذیرش نخواهد شد.

۹- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

۱۰- مدارک داوطلبان و وجه دریافتی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

۱۱- ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

۱۲- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

۱۳- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری بصورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

۱۴- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

فرآیند اجرا

۱- پرونده متقاضیان جهت انجام ارزیابی و مصاحبه تخصصی به گروه های مربوطه ارجاع داده می شود. متقاضیان می بایست در خصوص زمان، مکان و نحوه انجام مصاحبه با گروه آموز شی خود در ارتباط با شند. عواقب ناشی از بی توجهی به این مورد متوجه شخص دانشجو خواهد بود.

۲- داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱، ۲ و ۳ کسب نمایند، مورد پذیرش اولیه دانشگاه قرار خواهند گرفت و اسامی آنها به سازمان سنجش ارسال خواهد شد. ضمنا با توجه به اینکه داوطلبین می بایست حتما حداقل ۷ امتیاز مربوط به بند ۱ جدول شماره ۱ را کسب نمایند، توصیه می گردد حداقل دو مقاله علمی پژوهشی یا ISI جهت ارائه در زمان مصاحبه داشته باشند.

٣- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصرا پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان

با توجه به راه اندازی سامانه پست الکترونیکی واحد استعدادهای درخشان دانشگاه در جهت تسهیل فرآیند پاسخ گویی، ثبت نام و عدم نیاز به مراجعات حضوری متقاضیان، مقتضی است که دانشجویان محترم واجد شرایط استفاده از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی، کلیه مدارک درخواستی را جهت ثبت نام اولیه بصورت اسکن شده به سامانه پست الکترونیکی [email protected] و همچنین اصل مدارک و فرم های تکمیل شده را تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ به آدرس دانشگاه زابل ارسال نمایند.

مدارک لازم (ارسال بصورت اسکن شده)

۱- تصویر گواهینامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

۲- تصویر ریز نمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

٣- تصویر کارت ملی، تمام صفحات شناسنامه و کارت پایان خدمت

۴- تصویر مقالات چاپ شده

۵- تصویر تاییدیه پذیرش قطعی مقالات در حال چاپ

۶- تصویر گواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون های زبان معتبر مطابق با جدول شماره ۴

۷- تصویر نسخه تکمیل و امضا شده فرم شماره ۱ و در صورت لزوم فرم شماره ۲

۸- تصویر دو فقره توصیه نامه که بصورت جداگانه در داخل پاکت های سربسته بوده و ممهور شده باشند

۹- تصویریک قطعه عکس ۴*۳

۱۰- تصویر صفحه چکیده پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد

۱۱- تصویر مدارک مربوط به سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و فعالیتهای فوق برنامه و افتخارات علمی (از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی، گواهی مسابقات علمی و بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی)

۱۲- تصویر رسید بانکی به مبلغ دو میلیون ریال (۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال) به نام در آمدهای حاصل از قراردادهای آموزشی دانشگاه زابل، قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت. (دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه زابل می بایست پنجاه درصد مبلغ فوق الذکر را معادل یک میلیون ریال (۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال ) پرداخت نمایند).

نکته: اصل مدارک فوق بصورت پستی ارسال گردد.

توضیحات: در ارسال اسکن مدارک از طریق پست الکترونیک، لازم است کلیه مدارک اسکن شده در قالب یک فایل فشرده و بنام شخص دانشجو ایمیل گردد. در صورت ارسال تکی و ناقص مدارک، مسئولیت عدم بررسی پرونده بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا