دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه خلیج فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسي‌ارشد دانشگاه‌های کشور و در راستای اجرای “آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری” نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره‌های دکتری رشته‌های مختلف در سال 1402-1401 اقدام می‌نماید. خواهشمند است قبل از ثبت نام حتما آیین نامه پذیرش بدون آزمون دکتری و نکات زیر را مطالعه نمایید:

نحوه و زمان ثبت نام :

ثبت نام صرفا الکترونیکی و از طریق وب سایت دانشگاه به آدرس http://old.pgu.ac.ir/page/tphd  صورت می‌گیرد.

مهلت ثبت نام 15 فروردین لغایت 10 اردیبهشت 1401 است.

” خواهشمند است قبل از ثبت‌نام شرایط پذیرش را در آیین‌نامه پذیرش بدون‌آزمون دکتری به طور دقیق مطالعه فرمایید. در ادامه خلاصه‌ای از موارد مهم آمده است.”

شرایط :

  1. دانش‌آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي داخل کشور و مورد تایيد وزرات علوم، تحقيقات و فناوري مي‌توانند با رعایت شرایط و نکات ذیل در فراخوان دکتري بدون آزمون دانشگاه خلیج فارس شرکت نمایند.
  2. بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی دوره کارشناسي ارشد متقاضی نگذشته باشد.
  3. کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی مربوط به آیین نامه مذکور
  4. داشتن میانگین کل 16 در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره‌های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)
  5. کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان (MSRT) یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین‌نامه دوره دکتری مصوب وزارت)
  6. نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف‌های جداول ارزشیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.
  7. پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
  8. گزینش نهایی دانشجویان بعد از انجام مصابحه صورت می‌گیرد.
  9. تذکر: به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه الزامی است. تقاضا می‌گردد اصل و کپی مدارک در پوشه‌ای قرار گرفته و روی پوشه مربوطه مشخصات فردی اعم از نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی و رشته مورد تقاضا الصاق و در روز مصاحبه به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود. در پایان مصاحبه اصل مدارک به متقاضی تحویل داده خواهد شد و کپی مدارک برای بررسی نهایی به دانشگاه ارسال می‌شود. مدارک دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

نکات مهم:

  • شرکت داوطلب در مصاحبه، منوط به تایید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین می‌باشد.
  • پذیرش دانشجو صرفا برای رشته – گرایش های مندرج در آگهی می‌باشد (لیست پیوست).
  • متقاضیان حداکثر در دو رشته – گرایش (رشته – گرایش مقطع کارشناسی ارشد و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر  کدام، شهریه ثبت نام جداگانه پرداخت نمایند.
  • به درخواست‌هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • در صورت  احراز هر گونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

تاریخ برگزاری مصاحبه

تاریخ برگزاری مصاحبه پس از بررسی در دانشگاه و ارسال اسامی به دانشکده ها از طریق سایت دانشگاه خلیج فارس به آدرس https://pgu.ac.ir  اعلام خواهد شد.

آیین نامه پذیرش در فایل زیر دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا