دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تصصی ایران، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در اجرای سیاست های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، به استناد آیین نامه دکتری بدون آزمون از بین دانش‌آموختگان و دانشجویان نیم‌سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد اقدام به پذیرش دانشجو براساس سوابق علمی، پژوهشی و مصاحبه علمی به صورت مازاد بر ظرفیت تعیین شده از بین متقاضیان در رشته‌های مرتبط جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در رشته مهندسی پلیمر و با رعایت کامل شرایط و قوانین می‌نماید.

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی

شرایط اختصاصی پذیرش درخواست متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون به شرح زیر است:

پژوهشگاه اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت با آزمون شیوه آموزشی- پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد داخل کشور و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری (یا دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد داخل که تا پایان شهریورماه سال درخواست پذیرش، دانش‌آموخته شوند) را به صورت مازاد بر ظرفیت، با رعایت شرایط زیر پذیرش کند:

۱- داشتن میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در دوره کارشناسی‌ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره‌های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

تبصره: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل (بدون احتساب پایان‌نامه) مقطع کارشناسی‌ارشد آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همتراز طبق پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد. و چنانچه میانگین همتراز شده باز هم کمتر از موارد اعلام شده باشد، قابل قبول نخواهد بود و پژوهشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت‌نام این دسته از متقاضیان نخواهد داشت.

۲- بیش از دوسال از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد

۳- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست (کاربرگ شماره ۲)

۴- احراز شرایط اختصاصی پژوهشگاه

۵- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان (MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین‌نامه دوره دکتری مصوب وزارت)

۶- پذیرش افراد مشمول این آیین‌نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

۷- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس این آیین‌نامه، مجاز نیست.

۸- اسامی پذیرفته‌شدگان توسط پژوهشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال می‌شود و قطعی شدن ثبت‌نام منوط به تایید سازمان مذکور می‌باشد.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ۱۴۰۱

۱- تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه

۲- تصویر گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات مقطع کارشناسی

۳- تصویر گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات مقطع کارشناسی‌ارشد

۴- تصویر گواهی صورتجلسه دفاعیه پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد با درج نمره و درجه پایان‌نامه

۵- تصویر چکیده پایان‌نامه مقطع کارشناسی‌ارشد (حداکثر ۳ صفحه)

تبصره: دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد باید گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تعهد اتمام دوره مزبور تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ را ضمیمه نمایند.

۶- تصویر توصیه نامه از استاد راهنما و نیز دو استاد مرتبط با رشته تحصیلی

۷- تصویر تصاویر کلیه فعالیت‌های آموزشی و هر گونه مدارکی دال بر مشخص نمودن نخبگی متقاضی باشد.

۸- تصویر کامل صفحات مقالات پذیرش یا چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده معتبر ملی یا بین المللی

۹- تصویر گواهی پذیرش قطعی (با ذکر تاریخ دقیق پذیرش) برای مقالات چاپ نشده و تصویر کامل متن مقاله ارائه شده به مسئولین مجله و مکاتبات مربوط

۱۰- تصویر گواهی نمره زبان

۱۱- از ارائه مقالات ثبت‌نام شده (submitted) به شدت پرهیز شود.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

متقاضیان باید کاربرگ درخواست (کاربرگ شماره ۱) را تکمیل و به همراه سایر مدارک اعلام شده به صورت الکترونیکی حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ به مدیریت امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تحویل نمایند.

تذکرات و نکات مهم:

۱- به مدارک ناقص و یا دریافت پس از تاریخ ذکر شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲- متقاضی باید در صورت دعوت به مصاحبه علمی یک نسخه از پایان نامه کارشناسی‌ارشد خود را نیز به همراه داشته باشد.

۳- دانشجوی شاغل به تحصیل در صورت پذیرش، چنانچه تا پایان شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل نگردد قبولی وی منتفی خواهد شد.

۴- با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش، ارزیابی تخصصی مطابق با آیین‌نامه مذکور توسط گروه آموزشی مربوطه صورت خواهد پذیرفت و اسامی نفرات پذیرفته شده از طریق سایت پژوهشگاه اعلام خواهد گردید. لذا ارسال مدارک، ثبت‌نام و انجام مصاحبه حقی را برای پذیرش در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برای داوطلبان ایجاد نمی‌نماید.

۵- به مدارکی که خارج از مهلت تعیین شده ارسال گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۶- دارا بودن شرایط ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون به منزله قبولی تلقی نمی‌گردد و پذیرش در این دوره براساس ظرفیت موجود و توانایی علمی افراد و تایید صلاحیت عمومی و تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا