دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه ارومیه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه ارومیه به منظور ارتقای کیفی دوره های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان بر مبنای ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون دانشجو پذیرش میکند.

بر اساس اعلام این دانشگاه، در صورت پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه مجاز به پذیرش دانشجو از طریق سهمیه استعداد درخشان بوده و بر اساس اعلام آمادگی گروه‌های آموزشی برای جذب دانشجوی دکتری استعداد درخشان فراخوان پذیرش صادر می گردد.

درخواست متقاضیانی که واجد شرایط پذیرش هستند، از سوی اداره استعدادهای درخشان به دانشکده‌ها ارسال میگردد.

ارسال مدارک توسط متقاضی یا اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به معرفی گروه آموزشی و تایید دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه و تأیید نهائی سازمان سنجش آموزش کشور میباشد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه ارومیه

شرایط لازم برای پذیرش درخواست متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیه در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

الف- داشتن میانگین کل ۱۶و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی دامپزشکی (میانگین معدل کمتر از ۱۷ دوره کارشناسی ارشد و ۱۶ دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی با ضریب همترازی میتوانند در فراخوان شرکت نمایند).

ب- تا آخرین تاریخ ابلاغی جهت دریافت مدارک متقاضی، بیشتر از ۲ سال از دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ج- کسب حداقل ۴ امتیاز از ردیف ۱ جدول ۱ امتیازدهی

د- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی – پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارزشیابی

تبصره ۱: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری عمومی دوره های روزانه و نوبت دوم دانشگاه های دولتی که کلیه دروس غیر از پایان نامه را تا پایان نیمسال سوم (یا پایان نیمسال دوازدهم برای دکتری عمومی دامپزشکی) تحصیلیشان گذرانده اند می توانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۲: مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیر حضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و پردیس دانشگاهی برای پذیرش بدون آزمون، بررسی نخواهد شد.

تبصره ۳: تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی دانش آموختگان باید تا پایان شهریور ما (۱۴۰۱/۰۶/۳۱) ارائه گردد.

تبصره ۴: رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.

ماده ۳: نحوه ارائه مقالات یا فعالیتهای علمی برگزیده

۱- مقالات ارائه شده طبق جداول مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد و مرتبط با رشته-گرایش متقاضی باشند.

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو میشود.

تبصره ۲: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله میباشد.

تبصره ۳: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تایید هیات تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره آن بوده و زمان چاپ آن تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ (پایان بهمن سال ۱۴۰۱) باشد.

۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا)، باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۴- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه ارومیه

متقاضیان باید فرم درخواست و فراخوان را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه ارومیه به آدرس http://www.urmia.ac.ir – معاونت آموزشی، دفتر هدایت استعدادهای درخشان – دریافت نموده و بعد از تکمیل به همراه سایر مدارک لازم از طریق پست پیشتاز از زمان ابلاغ اطلاعیه تا ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ به دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نمایند.

روی پاکت پستی علاوه بر مشخصات متقاضی عبارت زیر نیز درج شود: مربوط به استعدادهای درخشان جهت ورود به دوره دکتری تخصصی رشته… میباشم.

قابل توجه است که تغییر رشته و میهمان برای متقاضیانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش می‌شوند، ممنوع است.

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام میپذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی بر اساس فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

– ثبت نام قطعی پس از بررسی و پذیرش علمی و تایید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان

الف. فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون (فرم الف)

ب. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ج. تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات

د. تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) به همراه ریز نمرات

ه. تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد

و. تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه و ارسال کپی کامل از کلیه مقالات علمی و گزارش‌های پژوهشی منتشر شده، اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اول تا سوم انفرادی و یا اول گروهی در جشنواره‌ها یا مسابقات معتبر علمی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، گواهی رتبه اول تا سوم رشته/گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، گواهی کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی کشور، کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان. (در صورت وجود هر یک از موارد فوق).

م. گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد، الزامی است.

ن. معرفی نامه علمی از استادان دوران تحصیل (ترجیحاً دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

  • ارسال اصل و کپی فیش واریزی به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ریال (یک میلیون و پانصد هزار ریال) بنام عواید اختصاصی معاونت آموزشی در بانک ملی شعبه دانشگاه ارومیه
  • مدارک و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
  • روی پاکت، نام و نام خانوادگی و نام رشته تحصیلی مورد تقاضا حتماً درج گردد.
  • به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمیشود.

جهت مشاهده جداول امتیازدهی دکتری بدون کنکور دانشگاه ارومیه به لینک زیر مراجعه نمایید:

جداول امتیازدهی پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه ارومیه

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه ارومیه

لیست رشته‌های دکتری پذیرش بدون آزمون دانشگاه ارومیه (با اعلام موافقت گروه‌های محترم دانشکده ها) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

فهرست رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا