دانشگاهی

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه خلیج فارس ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های کشور و در راستای اجرای «آیین نامه دکتری بدون آزمون» نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره‌های دکتری رشته‌های مختلف در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام می‌نماید.

خواهشمند است قبل از ثبت نام حتما آیین نامه پذیرش بدون آزمون دکتری و نکات زیر را مطالعه نمایید:

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه خلیج فارس

ثبت نام صرفا الکترونیکی و از طریق وب سایت دانشگاه به آدرس http://old.pgu.ac.ir/page/phd1401 صورت می‌گیرد.

مهلت ثبت نام تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ است.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه خلیج فارس

دانش‌آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل کشور و مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند با رعایت شرایط و نکات ذیل در فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه خلیج فارس شرکت نمایند:

– بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی دوره کارشناسی ارشد متقاضی نگذشته باشد.

– کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MSRT (یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین‌نامه دوره دکتری مصوب وزارت)

– کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی مربوط به آیین نامه مذکور

– داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره‌های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

– نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف‌های جداول ارزشیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

– پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

– گزینش نهایی دانشجویان بعد از انجام مصابحه صورت می‌گیرد.

تذکر: به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه الزامی است. تقاضا می‌گردد اصل و کپی مدارک در پوشه‌ای قرار گرفته و روی پوشه مربوطه مشخصات فردی اعم از نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی و رشته مورد تقاضا الصاق و در روز مصاحبه به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود. در پایان مصاحبه اصل مدارک به متقاضی تحویل داده خواهد شد و کپی مدارک برای بررسی نهایی به دانشگاه ارسال می‌شود. مدارک دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

تاریخ برگزاری مصاحبه

تاریخ برگزاری مصاحبه پس از بررسی در دانشگاه و ارسال اسامی به دانشکده‌ها از طریق سایت دانشگاه خلیج فارس اعلام خواهد شد.

نکات مهم:

  • شرکت داوطلب در مصاحبه، منوط به تایید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین می‌باشد.
  • متقاضیان حداکثر در دو رشته – گرایش (رشته – گرایش مقطع کارشناسی ارشد و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام شهریه ثبت نام جداگانه پرداخت نمایند.
  • به درخواست‌هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • در صورت احراز هر گونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا