همایش و سمینار

همایش «انجمن زمین‌شناسی ایران» فردا در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصص ایران: بیست و چهارمین همایش انجمن زمین شناسی ایران در روز‌های سه‌شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در پردیس تهران دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

این همایش زمینه انتقال دانش، تجربیات و ‏تبادل نظر اساتید، محققان و پژوهشگران بین المللی و داخلی را در زمینه‌های مختلف علوم زمین فراهم می‌سازد. در این همایش ۲۳ مقاله توسط پژوهشگران داخلی و ۸ مقاله توسط پژوهشگران بین المللی از کشور‌های اتریش، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فنلاند، شیلی و ترکیه در حوزه‌های مختلف علوم زمین بویژه منابع آب، محیط زیست، منابع معدنی و زمین شناسی ایران ارایه خواهد شد.

با توجه به چالش‌های موجود در زمینه‌های تغییر اقلیم، منابع آب، بحران‌های محیط زیستی و تامین منابع معدنی مورد نیاز توسعه صنعتی در کشور برگزاری همایش‌های انجمن زمین شناسی ایران فرصتی است تا این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پژوهشگران جوان کشور ضمن آشنایی با این موضوعات تمرکز مطالعات پژوهشی خود را بر رفع این مشکلات و ارایه خدمت به جامعه قرار دهند.

پژوهشگران سراسر کشور تعداد ۱۱۷ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کردند که از میان آن‌ها ۲۳ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۶ مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

براساس عملکرد پژوهشی یکسال گذشته نیز کتاب برتر، پژوهشگر برتر، دانشجویان برتر در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری و عکس برتر انتخاب و از منتخبین تجلیل بعمل خواهد آمد.

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین همایش انجمن زمین شناسی ایران در روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ در تالار ابوریحان پردیس تهران دانشگاه خوارزمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی (http://vc۱.khu.ac.ir/geology/) با حضور ریاست و معاونین دانشگاه خوارزمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان از سراسر کشور برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه همایش علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افق‌های جدید و برنامه‌های آتی مورد نیاز کشور در حوزه علوم زمین و اکتشافات معدنی کشور سخنرانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا