آزمون‌هادانشگاهیورودی دکتری

فراخوان پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه یاسوج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه یاسوج در راستای اجرای آیین نامه دکتری بدون آزمون از میان دانشجویان یا فارغ التحصیلان ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاه های معتبر و برطبق موارد مندرج در این اطلاعیه در قالب ظرفیت، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در مقطع دکتری رشته‌های زیر بدون آزمون کتبی پذیرش می نماید.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه یاسوج

ماده ۱: دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی-پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تأیید وزارت (یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریور ماه سال درخواست پذیرش، دانش آموخته شوند) را به صورت مازاد بر ظرفیت، با رعایت شرایط زیر، پذیرش کند:

۱-۱- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۲-۱- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست.

۳-۱- داشتن میانگین کل ۱۶و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره‌های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

تبصره ۱: شرط داشتن میانگین کل نمرات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاههای صنعتی و جامع مستقر در مراکز استانها به ترتیب ۱۵و ۱۶می باشد.

تبصره ۲: دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی-غیرانتفاعی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعدادهای درخشان در دوره دکتری نیستند.

تبصره ۳: پذیرش دانش آموختگان حائز شرایط این آیین نامه بدون پرداخت شهریه تحصیلی است.

۴-۱- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE (یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت)

۵-۱- نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف‌های جداول ارزشیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

ماده ۲: لازم به ذکر است که اسامی پذیرفته شدگان همراه با جدول تکمیل شده ارزشیابی برای هریک از داوطلبان، برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال می‌شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

تبصره ۲: لازم به ذکر است که دانشگاه یاسوج در خصوص پذیرش قطعی دانشجویان دکتری با توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های رشته و گرایش‌های دوره دکتری خود تصمیم گیری خواهد کرد و هیچ گونه الزامی به پذیرش دانشجوی دکتری از این طریق در تمام رشته گرایش‌های دوره دکتری خود ندارد.

ماده ۳: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

ماده ۴: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.

تذکر بسیار مهم: از آنجا که احراز شرط ۲-۱بعد از انجام مصاحبه امکان‌پذیر است و با توجه به جداول ارزشیابی، دانشجویانی می‌توانند در مصاحبه شرکت نمایند که حداقل ۳۰ امتیاز از مجموع امتیاز‌های بخش‌های پژوهشی و آموزشی کسب نمایند. لذا با توجه به نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی و آموزشی که به پیوست این اطلاعیه آمده است، تنها داوطلبانی که این حداقل امتیاز را کسب می‌نمایند مدارک جهت شرکت در مصاحبه ارسال نمایند.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه یاسوج

دانشجویان یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد واجد شرایط دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاه های معتبر سراسر کشور می‌توانند مدارک مشروحه زیر را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ با پست پیشتاز به آدرس دانشگاه یاسوج ارسال نمایند.

متقاضیان حتما در روی پاکت عبارت «درخواست پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری رشته…سال ۱۴۰۱» را ذکر کنند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه یاسوج ۱۴۰۱

۱- یک نسخه پایان نامه کپی یا سی دی آن (دانشجو باید در زمان مصاحبه مجازی نیز به همراه داشته باشد)

۲- فرم استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل ممتاز ین کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج

۳- فرم شماره ۱ تکمیل شده (فرم مشخصات فردی، آموزشی و پژوهشی) به همراه تمام مستندات آموزشی و پژوهشی ارایه شده در آن بر اساس جداول موجود

۴- لوح تقدیر در زمینه‌های مختلف علمی – پژوهشی

۵- عضویت در بنیاد نخبگان، استعدادهای درخشان و… (در صورت وجود)

۶- کپی کارت ملی، صفحه اول و دوم شناسنامه

۷- کپی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد

۸- کارنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (تأیید شده))

۹- دو قطعه عکس ۳×۴ پشت‌نویسی شده

۱۰- کپی کارت پایان خدمت برای متقاضیان (درصورت اتمام خدمت سربازی)

۱۱- فیش واریزی به مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال به شماره حساب دانشگاه یاسوج

۱۲- یک عدد پوشه فنردار که کلیه مدارک بجز پایان نامه در آن قرار داده شود. (دانشجو باید در زمان مصاحبه به همراه داشته باشد)

تذکر:

موارد ۲، ۳ و فرم گزارش معرف علمی مورد نیاز در فرم شماره ۱ در صفحه فراخوان اطلاعیه قابل دریافت به صورت فایل word می باشد.

تبصره: برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد به جای مدرک کارشناسی ارشد، ارائه فرم تأیید شده تعداد واحدهای گذرانده و معدل توسط دانشگاه محل تحصیل کارشناسی ارشد (فرم استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین که پیوست اطلاعیه می‌باشد) الزامی است.

** مصاحبه از دروس پایه، تخصصی گرایش و پایان نامه صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا