آزمون‌هادانشگاهیورودی دکتری

فراخوان پذیرش دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی ارومیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه صنعتی ارومیه در نظر دارد از بین دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی به صورت بدون آزمون و مازاد بر سهمیه بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در مقطع دکتری در دو رشته مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی و فیزیک –ذرات بنیادی و نظریه میدانها اقدام به پذیرش دانشجو نماید.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی ارومیه

به همین منظور از دانشجویان واجد شرایط زیر دعوت میگردد درخواست مکتوب خود را به همراه فرم درخواست و سایر مستندات مربوطه حداکثر تا تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه از طریق پست و آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه

الف) بیش از دو سال از تاریخ دانشآموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ب) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی آیین نامه مربوطه.

ج) داشتن حداقل میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد.

تبصره ۱: فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا پایان شهریور ماه (۱۴۰۱/۶/۳۱) و قبل از شروع دوره دکتری الزامی است.

تبصره ۲: رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۳: داوطلبان فقط میتوانند در یک رشته (مطابق و یا مرتبط با رشته کارشناسی ارشد) درخواست دهند.

تبصره ۴: مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانش آموختگان باید تا زمان ثبت نام در مقطع دکتری ارائه گردد.

تبصره ۵: مقالات پذیرش/چاپ شده متقاضیان نباید در فهرست نشریات نامعتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

تبصره ۶: تمامی ثبت اختراع‌ها باید مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.

تبصره ۷: انتخاب نهایی بر اساس امتیازات علمی مکتسبه توسط متقاضی (شامل سه بخش: سوابق آموزشی، سوابق پژوهشی و مصاحبه علمی) صورت می‌گیرد و تصمیم گیری نهایی بر عهده شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

ر) در صورت تشخیص‌عدم صحت اطلاعات ارسالی مربوط به متقاضی در هر زمان) حتی زمان فارغ التحصیلی، (قبولی متقاضی لغو خواهد شد و مسئولیت آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

ه) کلیه دانشجویانی که براساس این آیین نامه در دانشگاه صنعتی ارومیه پذیرش می‌شوند، مشمول مقررات جاری تحصیل در دوره دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین نامه‌های مصوب دانشگاه بوده و از لحاظ اختصاص تسهیلات با دانشجویان عادی یکسان می‌باشند. لذا پس از پذیرش اولیه برای طی مراحل گزینش اقدام و در صورت دریافت تائیدیه گزینش مرکزی وزارت متبوع، پذیرش نهایی و ثبت نام رسمی انجام میگردد.

نکات مهم در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون:

– پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکانپذیر نیست.

– تغییر رشته و یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مجاز نیست.

– ارائه درخواست داوطلب به منزله پذیرش قطعی نمیباشد و پذیرش قطعی داوطلبان پس از بررسی و اعلام نظر مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اعلام نتایج نهایی توسط دانشگاه و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در اوایل شهریور ماه از طریق دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام خواهد شد.

– هر دانشجو صرفا میتواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید. لذا در صورت قبولی در آزمون ورودی و یا اخذ پذیرش بدون آزمون در سایر دانشگاهها، دانشجو میبایست در خصوص وضعیت پذیرش خود تصمیم گیری نموده و در صورت انصراف، سریعا انصراف خود را بصورت کتبی به دفتر استعدادهای درخشان اعلام نماید تا جایگزینی افراد ذخیره صورت گیرد. در صورت اعلام انصراف بعد از پذیرش نهایی و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش، حذف نام متقاضی از پورتال مقدور نخواهد بود. بنابراین در صورت‌ عدم اعلام انصراف به موقع متقاضی، عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه ۱۴۰۱

مدارک مورد نیاز جهت بررسی تقاضای پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه صنعتی ارومیه به شرح زیر هستند:

۱- فرم الف و ب از سایت دانشگاه (در پیوست فراخوان نیز موجود است) تکمیل و به تأیید مدیریت محترم آموزشی دانشگاه محل تحصیل برسد.

۲- مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی دانشجو ضمیمه گردد. (برای مقالات، ارسال صفحه اول، گواهی ارائه مقاله در همایش و مستندات مربوط به اعتبار مجله یا کنفرانس الزامیست).

۳- تصویر شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت

۴- اصل و کپی فیش بانکی به مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ ریال به حساب دانشگاه صنعتی ارومیه

تذکر ۱: فرم‌ها باید بصورت تایپ شده تکمیل شده و به تایید مدیر آموزش دانشگاه محل تحصیل برسند و اسکن آن‌ها به دفتر استعدادهای درخشان ارسال شوند.

تذکر ۲: به مدارک ناقص و یا خارج از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان محترم باید کلیه مدارک خود را داخل پاکت A۴ قرار داده و روی پاکت علاوه بر درج نام و نام خانوادگی، رشته مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد دانشجو، نام رشته و گرایش مورد تقاضا، عبارت “تقاضای پذیرش بدون آزمون دکتری– مربوط به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه” درج شود.

تذکر ۳: وجه پرداختی در صورت انصراف و یاعدم پذیرش به هیچ عنوان مسترد نمی‌گردد. لذا توصیه می‌گردد قبل از واریز هزینه نسبت به مطالعه کامل شرایط دقت لازم مبذول گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا