دانشگاهی

ظرفیت پذیرش سطح ۳ و ۴ حوزه های علمیه خواهران اعلام شد

برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱؛

به گطارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از حوزه‌های علمیه خواهران، آزاده صدر شیرازی با اشاره به ظرفیت پذیرش در مقاطع سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: پذیرش مقطع عالی (سطح ۳ کارشناسی ارشد) بیش از ۴۰۰۰ نفر در دوره‌های حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: پذیرش مقطع عالی (سطح سه) در ۱۵۱ رشته محل با ۱۴ رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش‌های امامت، مهدویت، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، علوم و معارف حدیث شیعه و مدیریت آموزشی، انجام می‌شود.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران همچنین به پذیرش مقطع تخصصی (سطح ۴ دکتری) اشاره کرد و ادامه داد: پذیرش در این مقطع صرفاً به شیوه حضوری و با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار / دکتری) نیز در ۵ رشته تحصیلی «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» صورت می‌گیرد.

صدر شیرازی با بیان اینکه پذیرش از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، گفت: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir و یا به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به صورت حضوری، مراجعه کنند.

وی افزود: امکان تغییر مدرسه علمیه و رشته انتخابی و مرکز آزمون، حداکثر تا پایان زمان نام نویسی فراهم است و پس از اتمام آن، تغییر در اطلاعات ثبت نامی مقدور نخواهد بود.

براساس این گزارش، آزمون ورودی نیمه دوم تیرماه سال ۱۴۰۱ در کلیه مقاطع تحصیلی در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ لذا مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش، اطلاع از پذیرش مدرسه علمیه انتخابی در فهرست مدارس علمیه قبل از ثبت نام به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود.

علاقمندان برای دریافت دفترچه‌های راهنمای پذیرش اینجا و برای دریافت فهرست مدارس علمیه دارای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اینجا کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا