دانشگاهی

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه صنعتی مالک اشتر ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دانشگاه صنعتی مالک اشتر شرایط عمومی و اختصاصی خود جهت پذیرش داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ را به شرح زیر اعلام کرد.

۱. دانشگاه صنعتی مالک اشتر، یک دانشگاه دستگاهی و وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌باشد. لذا کلیه دانشجویان موظف به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های این وزارت و ستادکل نیروهای مسلح می‌باشند.

۲. رعایت اصول اخلاق مداری و دین محوری و پرهیز از ورود به فعالیت‌های سیاسی و حزبی و تمرکز بر تحصیل و کسب علم و دانش مورد تاکید موکد می‌باشد.

۳. پوشش دانشجویان آقا و بانوان دانشجو در دانشگاه و اماکن وابسته و تابعه باید متناسب با ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (چادر و لباس کاملا پوشیده، مناسب و ساده) باشد.

۴. دانشگاه صنعتی مالک اشتر هیچگونه تعهدی برای استخدام دانش آموختگان ندارد. برای بخش محدودی از دانش آموختگان در صورت برخورداری کامل از شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پس از تایید مبادی حفاظت اطلاعات، عقیدتی سیاسی و نیز نیاز سازمان‌های صنعتی ودجا، امکان استخدام وجود خواهد داشت.

۵. موضوع پایان نامه/رساله‌های تحصیلی دانشجویان از محل پروژه‌های تحقیقاتی نیاز محور تعریف و انجام خواهد شد.

۶. داوطلبان باید متعهد به ارزش‌های اسلامی-انقلابی و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

۷. دانشجویان می‌توانند مطابق ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از فرصت تحقیقاتی استفاده نمایند.

۸. پذیرفته شدگان می‌توانند از مزایای صندوق رفاه دانشجویان مطابق آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده نمایند.

۹. گزینش نهایی دانشجویان در کلیه رشته‌ها مبتنی بر نیازهای صنعت دفاعی و با اولویت کارکنان نیروهای مسلح و با انجام مصاحبه و بررسی رزومه و سوابق فنی – علمی خواهد بود.

۱۰. برخورداری از تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای داوطلب و خانواده وی ضروری است.

۱۱. دانشجویان این دانشگاه موظف به اخذ و گذراندن حداقل یک درس سازمانی (بدون احتساب در معدل) از میان دروس ارائه شده می‌باشند.

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه مالک اشتر برای داوطلبان برتر دکتری

۱- دانش آموختگان مرد دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی اصفهان با رتبه ۱ تا ۳ مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع،  مهندسی مواد، مهندسی هوافضا و مدیریت که از طریق استعداد درخشان و یا کنکور سراسری دکتری در این دانشگاه پذیرش می‌شوند، پس از  آزمون جامع و تصویب پیشنهادیه رساله و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی وزارت دفاع، به استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخواهند آمد.

۲- دانش آموختگان مرد مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی مواد،  مهندسی هوافضا و مدیریت، حائز رتبه‌های کمتر از ۵۰ سهمیه آزاد در کنکور سراسری دکتری، پس از آزمون جامع و تصویب پیشنهادیه رساله در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی وزارت دفاع، به استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخواهند آمد.

۳- داوطلبان مرد در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی مواد، مهندسی هوافضا و مدیریت، پس از دانش آموختگی (حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی) مشروط به مرتبط بودن موضوع رساله دکتری با نیاز صنعت دفاعی و دفاع با درجه عالی و کسب معدل بالای ۱۸ (بدون احتساب نمره رساله)، در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی وزارت دفاع، به استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخواهند آمد.

شرایط خوابگاه دانشجویی دکتری دانشگاه صنعتی مالک اشتر

تهران:

 – دانشگاه دارای خوابگاه مجردی (خواهران و برادران) می‌باشد.

 – با توجه به محدودیت ها، به دانشجویان روزانه غیربومی متقاضی، بر اساس ظرفیت موجود و صرفا در سنوات مجاز خوابگاه تعلق می‌گیرد.

 – به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

 –  دانشگاه در تهران فاقد خوابگاه متاهلی می‌باشد.

شاهین شهر:

 – دانشگاه دارای خوابگاه مجردی (خواهران و برادران) و خوابگاه متاهلی می‌باشد.

 –  به دانشجویان غیربومی متقاضی، بر اساس ظرفیت موجود و صرفا در سنوات مجاز خوابگاه تعلق می‌گیرد.

شیراز:

 – دانشگاه فاقد امکانات خوابگاهی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا