فرصت مطالعاتی

شرایط فرصت مطالعاتی کوتاه مدت داخل اعلام شد

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد: محمدجواد سلمانپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازنگری شیوه نامه فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در خارج و داخل کشور و مشکلاتی که برای برخی از دانشجویان دکتری استفاده کننده از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت داخل رخ داه است، گفت: شیوه نامه فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در داخل و خارج کشور اخیراً در سال جاری بازنگری شده است.

وی درباره عدم همکاری برخی از دانشگاه‌ها در ارائه غذا و خوابگاه به دانشجویانی که برای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت به دانشگاه‌های داخل اعزام شده‌اند گفت: مقرری ماهانه و پژوهانه تحقیقاتی و هزینه غذا و خوابگاه دانشجویان دکتری روزانه‌ای که برای فرصت تحقیقاتی ۶ ماهه به دانشگاه‌های داخل معرفی و اعزام می‌شوند، پرداخت می‌شود و این دانشجویان در واقع بورس کوتاه مدت داخل هستند. غذا و خوابگاه این دانشجویان از قبل پیش بینی شده است اما در مورد دانشجویان دکتری شبانه، فقط پژوهانه تحقیقاتی پرداخت می‌شود و بنابراین هزینه غذا و خوابگاه بر عهده خود این بخش از دانشجویان است.

وی با بیان اینکه در خصوص عدم همکاری برخی از دانشگاه‌ها با دانشجویان مذکور موردی گزارش نشده است، افزود: در سال جاری برای فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور یک‌هزار فرصت تعریف شده که تا کنون یک سوم از آن مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان ادامه داد: همچنین ۲ هزار فرصت مطالعاتی داخل برای دانشجویان دوره‌های دکتری برای تمام دانشگاه‌ها ایجاد شده‌است که امیدواریم دانشجویان از این فرصت که می‌تواند مبادلات بین دانشگاه‌ها در ایران را تقویت کند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل یک فرصتی است برای دانشگاه‌ها که بتوانند دانشجویان دکتری خود را به سایر دانشگاه‌های کشور اعزام کنند و از این طریق مبادلات بین دانشگاهی را ارتقا ببخشند.

معاون بورس سازمان امور دانشجویان گفت: مبادلات بین دانشگاهی، بین اساتید و دانشجویان منجر به تقویت دانشگاه‌ها و هم‌افزایی دانشگاهی و سرعت رشد علمی خواهد شد.

یکی از دانشجویان دکتری خواستار بازنگری قوانین فرصت مطالعاتی داخلی شده و عنوان کرده بود برای فرصت مطالعاتی داخلی به دانشگاه تهران اعزام شده است ولی دانشگاه هیچ همکاری در بحث خوابگاه و تغذیه با وی نداشته‌اند برای همین بیشتر زمانی را که باید صرف کار پژوهشی می‌کرد را صرف تأمین نیازهای اولیه یک دانشجو کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا