آزمون‌هاورودی دکتری

شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

بر اساس دفترچه ثبت نام؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ از روز ۱۰ بهمن آغاز شده است و فرصت ثبت نام تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ادامه دارد.

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۱

با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۹۴۴ در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند.

متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی، برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ باید تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با تکمیل فرم شماره (۲) و تأیید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند و بند ۳۲ تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

فرم شماره (۲) در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است و در صورت قبولی در آزمون سراسری، این فرم از مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه است.

دانشجویان دوره روزانه که بدون انصراف تا تاریخ مقرر (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) در آزمون سراسری قبول شوند، متخلف محسوب شده و اجازه ثبت نام در رشته جدید را ندارند. دانشجویانی که انصراف می‌دهند، حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود را ندارند.

دانشجویانی که در سالهای قبل، انصراف قطعی داده‌اند و به تحصیل بازنگشته اند، برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ فقط کافی است بند ۳۲ تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

دانشجویان دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز،) به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می‌توانند هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنند و در صورت قبولی، باید از رشته قبلی انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا