دانشگاهی

شرایط بازگشایی دانشگاه‌های استان بوشهر اعلام شد

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از دانشگاه خلیج فارس بوشهر گزارش می دهد:

 با عنایت به مصوبه ستاد مبارزه با کرونای کشور مبنی بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پیرو نامه معاون آموزشی وزارت عتف مبنی بر واکسیناسیون جامعه دانشگاهی و نامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ب در خصوص ضرورت آغاز و تداوم آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها، پس از بحث و بررسی تصمیمات زیر اتخاذ شد:

انجام واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به عنوان وظیفه سازمانی و تکلیف اجتماعی ضروری بوده و همکاران ملزم هستند از طریق سامانه سلامت نسبت به اخذ کارت واکسیناسیون دیجیتال خود اقدام و به شیوه‌ای که به‌وسیله معاونت اداری و مالی این دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعیین می‌گردد، نسبت به ارائه آن اقدام کنند.

ارائه هرگونه خدمات حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، از تاریخ اول آذرماه صرفاً با ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال مبنی بر تزریق دو نوبت واکسن کووید ۱۹ خواهد بود.

کلاس‌های دانشجویان مقطع دکتری در تمامی رشته‌ها از پانزدهم آبان ماه، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار می‌گردد و از این تاریخ به بعد، به این دسته از دانشجویان، در صورت دارا بودن شرایط، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

اعضای هیئت علمی مجاز هستند تا حداکثر ۵۰ درصد از جلسات هر یک از دروس مقطع دکتری را به صورت مجازی برگزار کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که برای انجام پایان نامه خود نیاز به حضور در آزمایشگاه‌ها دارند، پس از تأیید ضرورت حضور آنها توسط استاد راهنما و مدیر گروه، می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آزمایشگاه‌ها حضور یافته و در خوابگاه‌ها مستقر شوند. شرط حضور در آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌ها داشتن کارت واکسیناسیون دیجیتال است.

با توجه به شرایط روز کرونایی و امکانات موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص برگزاری حضوری دروس نظری مقطع کارشناسی ارشد، متعاقباً تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

جلسات دفاع از پایان نامه به صورت آنلاین و یا حضوری با حداقل نفرات و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

کلاس‌های دانشگاه علمی و کاربردی در تمامی مراکز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

با توجه به شرایط فعلی کرونایی و نیز امکانات خوابگاهی، امکان برگزاری کلاس‌های مقطع کارشناسی سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، به صورت حضوری فراهم نیست و در صورت بهبود شرایط در این خصوص تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورت استمرار شرایط آبی و زرد کرونایی استان، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تلاش می‌نماید تا حتی الامکان امتحانات پایان نیم‌سال تحصیلی جاری در همه مقاطع تحصیلی را به صورت حضوری برگزار کنند. تصمیمات در این خصوص در موعد مناسب اتخاذ گردیده و اطلاع رسانی گسترده صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا