دانشگاهی

سخت گیری دانشگاه آزاد در پیش دفاع دانشجویان دکتری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، دکتر جهان بین، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری همایش بین المللی حسابداری در واحد تبریز گفت: باعث افتخار است که این کنفرانس مهم در یکی از معتبرترین دانشگاه ها در حوزه حسابداری برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع تاب آوری و پایداری که یکی از موضوعات اصلی همایش است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز نمونه برجسته ای از این پایداری و تاب آوری است که از ورشکستگی به یک مجموعه پویا و پرنشاط و سرپا تبدیل شده است و این تجربه می تواند مورد مطالعه عمیق قرار گیرد.

در سال ۹۳ حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داشتیم و این عدد در سال ۹۷ به ۸۳۰ هزار نفر رسید. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دستگاهی که هیچ دریافتی از دولت ندارد، در آستانه ورشکستگی بود زیرا عمده درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه بود. وی خاطرنشان کرد: با وجود چالشهای مختلف حوزه آموزش عالی، در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که عمده آنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند.

مشکل ۴۰ درصد دانشجویان دکتری در دفاع از پایان نامه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه داد: با توجه به سختگیری هایی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای پیش دفاع و کفایت علمی وجود دارد، ۴۰ درصد دانشجویان دکترا نمی توانند کفایت علمی را در پیش دفاع دریافت کنند و سیاست، افزایش کیفیت در تحصیلات تکمیلی است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی سندی آماده کرده که بر سه محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار، دانشگاه سرآمد و پاسخگو و دانشگاه پرورشگر قوه عاقله و گسترش دهنده فضای انقلابی متکی است. ذیل این سه محور، پنج چرخش تحول آفرین داریم که یکی از چرخش های مهم، چرخش از اقتصاد شهریه محور و مبتنی بر ارزش افزوده املاک به درآمدهای دانش پایه و دانش بنیان پایدار است. برای این تاب آوری، ایجاد زیرساخت هایی مانند حسابیار، آموزشیار، پژوهشیار و… که امکان مدیریت داده های بزرگ را می دهد، توجه به فرهنگ سازمانی و عبور از دانشگاه صرف آموزشی و تقاضا محور به دانشگاه حل مساله بر اساس آمایش و توجه به سازمان یادگیرنده و درک تحولات و تطبیق خود با آن ضروری بود که در دانشگاه اتفاق افتاد و امروز سه ضلع سیاست ها و تدابیر دقیق و پیشرو، نیروی انسانی مجاهد و توانمند و پذیرای تحولات و شبکه دانشگاه عامل اصلی این پایداری است.

دکتر جهان بین تأکید کرد: بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی که ۶۸ درصد آن متکی به شهریه است و ۲۲ درصد حاصل فعالیت های غیر شهریه ای و 10 درصد ناشی از ارزش افزوده و سود مالی نتیجه این امور است و تاب آوری و پایداری به دنبال دارد، حاصل اتفاق نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا