دانشگاهی

زمان و جزییات نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، فرایند نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد که از ۲۹ مردادماه آغاز شده تا ۱۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و دانشگاه آزاد تاکید کرده است مدت مذکور قابل تمدید نخواهد بود. متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه منادا به نشانی www.monada.iau.ir مراجعه کنند.

بنا بر تاکید دانشگاه آزاد، با توجه به اینکه تمامی مراحل فرآیند رسیدگی به درخواست های نقل و انتقال و میهمانی از طریق سامانه منادا قابل پیگیری است، متقاضیان از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی خودداری کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد تنها در صورت داشتن شرایط عمومی زیر می توانند برای میهمانی و انتقال درخواست خود را در سامانه منادا ثبت کنند.

نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزش انضباطی و نظام وظیفه از شرایط عمومی لازم برای ثبت نام شمار می‌رود.

همچنین انتقال صرفاً برای پذیرفته شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است و انتقال و میهمانی دانشجویان دوره های خودگردان فقط به واحد این دوره های خودگردان امکان پذیر خواهد بود.

از طرفی دیگر انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع بوده و انتقال در مقطع دکتری تخصصی به غیر از ضوابط مربوط به خانواده شاهد و ایثارگران دانشجویان بیمار و معلول ممنوع است.

انتقال و میهمانی از واحدهای بین الملل به واحدهای بین المللی امکان پذیر خواهد بود و انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع اعلام شده است.

شرایط اختصاصی دانشجویان برای میهمانی و انتقال

ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج را به این شرح است؛

به منظور ترویج سنت ازدواج در جامعه دانشجویی در صورتی که دانشجو بعد از انتخاب رشته ازدواج دائم کرده باشد، با ارائه مدرک، انتقال و میهمانی به شهر محل سکونت خانواده یا محل اشتغال به کار همسر امکان پذیر است.

انتقال یا میهمانی دانشجویان متاهل زن که پس از انتخاب رشته متارکه کرده اند، با ارائه مدارک لازم هر یک از واحدهای دانشگاه امکان پذیر است همچنین امکان پذیر خواهد بود.

ضوابط انتقال و میهمانی برای خانواده شاهد و ایثارگران

انتقال آزادگان اسرار جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به شهر محل سکونت خانواده امکان پذیر است.

میهمانی جانبازان ۵ درصد و ۲۴ درصد و همسر و فرزندان آن بر رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ ۲۴ مهرماه سال ۶۷ به غیر از رشته های علوم پزشکی با ارائه مدارک به شهر محل سکونت خانواده امکان پذیر است.

ضوابط میهمانی دانشجویان باردار، بیمار و معلول

میهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید روشندل و ناشنوایی شدید باشند، در صورت تایید سازمان بهزیستی و تایید کمیسیون پزشکی استان و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه پس از ثبت نام اولیه در واحد دانشگاهی مبدا از بدو قبولی امکان پذیر خواهد بود.

آن دسته از دانشجویانی که کمیسیون پزشکی استان بیماری آنان را صعب العلاج تشخیص داده نظیر ام اس، سرطان دیالیزی و غیره پس از تایید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

میهمانی دانشجویان طی دوره بارداری پس از تایید کمیسیون پزشکی استان و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه هر یک از واحدهای دانشگاه امکان پذیر است.

ضابطه میهمانی بر اساس فوت والدین همسر و فرزند

میهمانی دانشجویان مجرد پس از انتخاب رشته پدر یا مادر و همچنین دانشجویان متاهلی که همسر و فرزندان آنها فوت کند با ارائه مدرک لازمه به هر یک واحدهای دانشگاه امکان پذیر است.

ضوابط انتقال یا میهمانی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد

انتقال کارکنان و اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی دانشگاه آزاد به نزدیک ترین واحد محل خدمت پذیرفته شده (به استثنای واحد محل خدمت) از بدو قبولی در صورت کسب ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در رشته مقطع مربوطه در واحد مقصد امکان پذیر است.

چنانچه دانشجویان متقاضی انتقال، ۹۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در واحد مقصد را کسب نکند، مجوز ۲ ترم میهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط گذراندن (حداقل ۲۴ واحد درسی نیمسال میهمانی برای مقاطع کاردانی کارشناسی و دکترای حرفه‌ای با کسب معدل کل ۱۴ و گذراندن ۱۶ واحد درسی در مقطع ارشد کسب معدل ۱۵) پس از ارسال کارنامه تحصیلی دو ترم میهمانی مجوز انتقال صادر می شود.

ضوابط میهمانی و ورزشکاران و قهرمانان ملی

دانشجویانی که در عضویت تیم های ملی فدراسیون ورزشی بوده و مورد تایید وزارت ورزش حضورشان در مسابقات رسمی اردوها و تمرینات تیم ملی گواهی می شود، پس از احراز شرایط همکاری با دانشگاه تایید مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه امکان پذیر است.

انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های داخل به دانشگاه آزاد پس از تایید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه با شرایط زیر امکان پذیر است؛

دانشگاه محل تحصیل دانشجو از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

برابر آیین نامه آموزشی مناطق تحصیلی نداشته باشد و موافقت دانشگاه مبدا و واحد دانشگاهی مقصد اخذ شده باشد.

مشکل نظام وظیفه نداشته باشد و رشته، گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی در واحد مقصد دایر باشد.

طبق آیین نامه وزارت بهداشت انتقال دانشجو از دانشگاه آزاد به دولتی و بالعکس ممنوع است. پذیرش دروس گذرانده شده برای دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی مورد تایید وزارتین در صورت داشتن تقاضای انتقال با توجه به ضوابط آموزشی دانشگاه آزاد انجام و از پرداخت هزینه معادل سازی واحد ها و نیز دروس گذرانده شده معاف خواهند بود.

در صورت میهمانی به واحدهای دانشگاه آزاد دانشجو مطابق با سایر دانشجویان دانشگاه آزاد شهریه خود را پرداخت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا