دانشگاهی

رتبه‌ های زیر ۱۰۰ کشوری شاهد و ایثارگر تجلیل می‌ شوند

مدیرکل آموزش بنیاد شهید:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران: محمدعلی فقیه با حضور در برنامه زنده «در انتهای الوند» شبکه ۲ سیما با بیان اینکه ایثارگران به‌واسطه تقدیم جان و سلامتی خود برای حفظ امنیت و آسایش کشور بر گردن تمام مردم حق دارند افزود: در حال حاضر ۸۲ هزار نفر از فرزندان ایثارگران و سایر ایثارگرانی که در زمینه آموزش جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شوند در مقطع آموزش عمومی و ۸۶ هزار نفر نیز در مقطع آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند و رسیدگی به وضعیت تحصیلی و آموزشی این عزیزان یکی از وظایفی است که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

وی افزود: طبق گزارش‌های وزارت آموزش و پرورش حدود ۶۲ درصد دانش آموزان جزو ممتازین تحصیلی هستند و به استناد گزارش‌های وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در مقطع دکتری دانشگاه‌ها تعداد ممتازین جامعه ایثارگری ۲ درصد از میزان متوسط کل دانشجویان بالاتر است. در آزمون دستیاری پزشکی که یکی از سخت‌ترین آزمون‌های مربوط به حوزه آموزش پزشکی است نیز در سال گذشته از میان ۱۴ هزار شرکت‌کننده ۱۰ نفر به‌عنوان دانشجوی برتر انتخاب شدند که ۲ نفر از آنان از جامعه ایثارگری بودند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایثارگران در زمان تحصیل در دانشگاه‌ها از هیچ نوع سهمیه و امتیاز آموزشی استفاده نمی‌کنند، افزود: دستاوردهای خوب ایثارگران در زمان تحصیل نشان می‌دهد این عزیزان با تلاش و همت خود به مدارج بالای تحصیلی و علمی می‌رسند.

فقیه با اشاره به برگزاری مراسم ملی تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری ویژه شاهد و ایثارگر گفت: در آزمون سراسری سال جاری ۲۲ هزار نفر از ایثارگران پذیرفته شدند که ۱۳ نفر از این عزیزان در ۵ گروه تحصیلی حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری شدند و این رتبه‌ها بدون احتساب سهمیه قانونی و در رقابت آزاد است که طی مراسمی از این عزیزان تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایثارگران گران‌قدر ما دارای سطح علمی بالایی هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به‌عنوان حامی در کنار آنان قرار دارد تا روز به روز شاهد افزایش توانایی‌های علمی این عزیزان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا