دانشگاهی

راه اندازی رشته های دانشگاه پیام نور منطقه ای شد

رئیس دانشگاه پیام نور؛

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد: ابراهیم تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های دانشگاه پیام نور در خصوص ادغام و تجمیع واحدهای این دانشگاه افزود: مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور حدود ۴۰۰ واحد و مرکز بوده و حدود چهارصد هزار دانشجو در سراسر کشور در واحد و مراکز این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ عضو هیأت علمی و هشت هزار کارمند در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند افزود: تعداد واحدهایی که طی چند سال اخیر تجمیع شده بود ۱۳۰ واحد بود که با اقدامات کارشناسی که انجام شد، ۲۵ واحد آن دوباره امسال در دفترچه کنکور احیا شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: مابقی درخواست‌ها در فرایند کارشناسی قرار دارد و باید مییری طی شود تا به شورای گسترش آموزش عالی معرفی شوند، همچنین موافقت شد برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی و همچنین رشته‌های کارشناسی ارشد به‌صورت منطقه‌ای اقدام شود، تا اینکه رشته‌های مورد نیاز بافت منطقه در دانشگاه ایجاد شود.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط بومی پذیری و منبع محور بودن دانشگاه پیام نور، فارغ التحصیلان این دانشگاه بیشترین موفقیت را در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری کسب می‌کنند و تقریباً تقاضاها و پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مطلوب است، البته کاهش تعداد دانشجویان موضوعی است که تمام دانشگاه‌ها درگیر آن هستند، اما تقریباً وضعیت دانشگاه پیام نور در پذیرش دانشجو مطلوب است.

تقی زاده افزود: یکی دیگر از اهداف و برنامه دانشگاه پیام نور تقویت نظام رتبه‌بندی دانشگاه است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده رتبه دانشگاه پیام‌نور در نظام «وبومتریکس» یکی از نظام‌های شاخص بین‌المللی دنیا، بیش از دوهزار و ۴۰۰ بوده است که با ثبت آمارها، اطلاعات و اقداماتی که انجام شد، ۹۱۰ رتبه رشد پیدا کرده‌ایم و در حال حاضر در رتبه هزار و ۴۱۶ قرار داریم.

وی ادامه داد: در داخل کشور در حال حاضر در جایگاه ۲۴ قرار داریم و اقداماتی انجام داده‌ایم مبنی بر اینکه تعداد مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: همچنین خانه‌های خلاق و نوآوری در زمینه علوم انسانی و علوم پایه ایجاد خواهد شد و اینکه دوره‌های مهارتی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان علوم انسانی ایجاد می شود تا در آینده کمتر نگرانی از جهت شغل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا