همایش و سمینار

دومین جشنواره ملی «امیرکبیر» در البرز برگزار می‌شود

با هدف شناسایی پایان‌نامه‌های کاربردی و کارفرمامحور؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، احمدرضا فیروزی گفت: این دوره از جشنواره که همانند سال گذشته در سطح دانشگاه‌های کل کشور اجرایی می‌شود، دی‌ماه امسال همزمان با سالروز شهادت مرحوم میرزا تقی خان امیرکبیر در کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: تجارب جهاد دانشگاهی در برگزاری موفق ۱۸ دوره جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی پیش روی مجریان این طرح قرار دارد و در جشنواره امیرکبیر، استفاده از نتایج رساله‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی در بخش‌های مختلف تولید، خدمات، و کشاورزی از اهداف اصلی این جشنواره است.

فیروزی ادامه داد: طرح‌ها و پایان‌نامه‌های ارسالی به این جشنواره باید در بازه زمانی یکم مهر ماه سال ۱۳۹۸ تا سی‌ام آبان‌ماه سال جاری دفاع شده باشند و مهلت ارسال آثار نیز تا سی‌ام آذرماه سال جاری است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: دومین جشنواره امیرکبیر با هدف جذب رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، استادان و نخبگان علمی در محورهای علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، و هنر برگزار می‌شود.

فیروزی افزود: طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در سه گروه دانشجویان برتر، استادان برتر و دانشگاه برتر پذیرش و مورد داوری قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: برگزاری این جشنواره برای ارتباط بین عرضه‌کنندگان یعنی دانشجویان و محققان از یک طرف و تقاضاکنندگان از طرف دیگر می‌تواند در افزایش کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به این که این جشنواره تلاشی در راستای تقاضامحور کردن تولید علم در کشور است، افزود: آنچه مطلوب ماست و باید در آن مسیر گام برداریم ترغیب دانشجویان به سمت تولید پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی است که بر اساس تقاضای کارفرمایان در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی،‌ کشاورزی، پزشکی و … به نگارش درآیند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز یادآور شد: بسیاری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که در کشور نوشته شده‌اند، در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها بلااستفاده باقی می‌مانند؛ در حالی که اگر پایان‌نامه‌ها با نگاه کاربردی و بالاخص بر اساس نیاز و تقاضای کارفرمایی تدوین شوند، راحت‌تر به مراحل اجرایی و عملیاتی می‌رسند و امکان تجاری‌سازی می‌یابند.

گفتنی است متقاضیان برای شرکت در این جشنواره که به همت جهاد دانشگاهی استان البرز با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، بنیاد نخبگان البرز، سازمان انتشارات، و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، می­توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی payanname.alborzjde.ir نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اقدام نمایند و برای آگاهی بیشتر با شماره‌های ۰۲۶۳۲۵۴۴۲۸۱ و ۰۲۶۳۲۵۲۱۱۲۴ داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا