دانشگاهی

دغدغه‌های اساتید جوان دانشگاه شریف بررسی شد

با حضور سرپرست دانشگاه؛

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از دانشگاه شریف گزارش می دهد:

در نشستی که به‌ منظور دیدار سرپرست دانشگاه با اعضای هیات علمی جوان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اعضای هیئت علمی زیر ۴۰ سال این دانشگاه، دغدغه‌ها و مشکلات خود را با دکتر رسول جلیلی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف در میان گذاشتند و پیشنهادها و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه کردند.

حاضرین در این جلسه، از کمرنگ بودن نقش هیئت علمی جوان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان و کلیدی دانشگاه گلایه کردند و درخواست متعادل سازی مشارکت نسل‌های مختلف دانشگاه در امور مذکور را مطرح کردند.

بهره‌مندی از نظرات نسل جوان در دانشگاه، حمایت از اعضای هیات علمی جوان، تبدیل وضعیت و هویت سازمانی، استفاده و توسعه گرنت‌های پژوهشی، تأسیس آزمایشگاه و تأمین و ارتقای تجهیزات آزمایشگاهی، استفاده از بودجه‌ و تخصیص منابع خارج از دانشگاه جهت حل مشکلات و تأمین منابع مالی مورد نیاز، اولویت دادن به پیشبرد علم و فناوری نسبت به سایر امور، ایجاد اشتغال برای دانشجویان به‌منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان از جمله پیشنهادات هیات علمی در این نشست بود.

آموزش و آماده‌سازی دانشجویان برای استفاده و ورود به دنیای صنعت، رفع مشکلات معیشتی و کمک به تأمین مسکن هیئت علمی جوان برای تمرکز بیشتر در آموزش و پژوهش، عدم تعادل بین امکانات موجود در مقابل انتظارات پژوهشی از هیئت علمی جوان، فقدان ساختار و متخصص منابع انسانی در سطح استادان و دانشجویان، ارتقای سامانه پژوهش، بخشی دیگر از نظرات هیات علمی در این جلسه بود.

معرفی استانداردهای ارزیابی به استادان جوان در راستای دانش افزایی، بروزرسانی سامانه نظرسنجی از دانشجویان در جهت ارتقای امور آموزش و پژوهش دانشگاه، تعامل اعضای هیئت علمی جوان با هیئت علمی پیشکسوت در جهت ارتقا و توسعه، تخصیص دانشجوی دکتری به اعضای هیئت علمی جوان، امکان ایجاد و افزایش ارتباط با صنعت و آموزش مهارت‌های مرتبط با آن، جذب و اختصاص منابع مالی بیشتر برای ایجاد تجهیزات و خرید مواد اولیه آزمایشگاه‌ها، حمایت مالی از دانشجویان دکتری و کاهش استرس در آنان، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه، دکتر جلیلی پس از شنیدن دغدغه‌های اعضای هیات علمی جوان دانشگاه شریف، ضمن اعلام استمرار این جلسات برای بررسی مشکلات و هم‌اندیشی بیشتر گفت: من نیز مانند شما چنین دورانی را گذرانده‌ام و از نزدیک با مسائل و مشکلات شما آشنا هستم.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف افزود: با وجود اینکه در مقایسه با هزینه‌ها و نیازهای مالی، بودجه کمی به دانشگاه اختصاص یافته است، ولی با تمام نیرو تلاش خواهم کرد مشکلات را برطرف کرده و با ایجاد یک فضای همدلی و هم‌اندیشی با همراهی اعضای دانشگاه به حل آن بپردازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که با مشارکت در تصمیم‌گیری و همراهی اعضای هیات علمی جوان در امور مهم و سازنده، بتوانیم در جهت ارتقاء برند دانشگاه صنعتی شریف و توسعه هرچه بیشتر آن گام مهمی برداریم.

به گزارش مهر، دانشگاه صنعتی شریف دارای ۱۱۱ عضو هیات علمی زیر ۴۰ سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا