دانشگاهی

دشمن در حال محتواسازی برای گرفتن فرهنگ و هویت ما است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

محمدمهدی زاهدی روز جمعه در مراسم اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج استان کرمان در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: تکمیل و استقرار هرچه سریع‌تر شبکه ملی اطلاعات در کشور در خواست ما از شورای عالی فضای مجازی است.

وی ادامه داد: این شورا باید از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم چرا که وقتی از تمدن سازی سخن می گوئیم نباید درون خودمان محصور باشیم باید به جامعه جهانی منتقل کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با ارائه پیشنهاد تشکیل معاونت فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در این زمینه در وزارت ارشاد کوتاهی شده زیرا خود را با دنیای فضای دیجیتال همراه نکرده است.

زاهدی دنیای ۲۰ سال آینده را دنیای پلتفرم‌ها برشمرد و افزود: دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند و البته که در این زمینه عقب هستند و باید از این حالت نظری خارج شوند و واقع‌گرایانه کار کنند در واقع دانشگاه‌ها باید پوست‌اندازی کرده و خود را با شرایط جهانی وفق دهند. دانشگاه‌ها باید پای کار باشند و حتماً در این فضا قرار گیرند.

وی بیان کرد: دشمن در حال محتواسازی برای گرفتن فرهنگ و هویت ما است و باید که از کسانی که در تولید محتوا کار می‌کنند حمایت صورت گیرد که بتوانیم در دنیا حرف داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: طراحی پلتفرم‌های کسب و کار، معماری فرهنگ مجازی، رشته ارشد و دکتری حقوق فضای مجازی، راه‌اندازی مهندسی بازی‌های رایانه‌ای، کاربردی نمودن فناوری‌های نسل چهارم به‌ویژه با توجه به انقلاب صنعتی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین با اشاره به استفاده دشمن از بیگ‌دیتاها، یادآور شد: ما یک فضای مجازی خیلی سطحی داریم و درس می‌دهیم اسمش را هم گذاشتیم آموزش مجازی، این با دنیای پلتفرم‌ها در آموزش خیلی فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا