دانشگاهی

درخواست نقل و انتقال دانشجویان افزایش یافت

برای سال تحصیلی جدید؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابوالفضل دانشور با اشاره به آخرین آمار درخواست نقل و انتقالات دانشجویان برای سال تحصیلی جدید گفت: دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفه‌ای مجاز به ثبت‌نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان به منظور درخواست میهمانی و انتقال بوده‌اند که بر اساس آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر از این مقاطع در سامانه سجاد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود ۶۴۳ دانشجو از مقطع کاردانی، ۱۱ هزار و ۵۰۱ دانشجو از مقطع کارشناسی پیوسته و ۱۲۵ نفر از مقطع کارشناسی ناپیوسته به منظور درخواست نقل و انتقال در سامانه سجاد ثبت‌نام کردند. امسال از مقطع دکتری حرفه‌ای دانشجویی درخواست میهمانی و انتقال نداده است.

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل افزود: از تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر، ۶ هزار و ۹۹۸ نفر خانم و ۵ هزار و ۵۸۱ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان آقا هستند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۹۴ نفر مجرد و یک هزارو ۸۸۵ نفر متأهل هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین درخواست دانشجویان برای نقل و انتقال به دانشگاه‌های تهران بوده است افزود: از این میزان ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر از دانشگاه‌های دولتی، ۲۰۴ نفر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و ۷۸۵ نفر از آموزشکده فنی درخواست نقل و انتقال داده‌اند.

دانشور افزود: از تعداد کل دانشجویان ثبت‌نام کننده در سامانه سجاد، یک هزار و ۸۴۸ نفر دانشجوی روزانه و یک هزار ۵۲۲ نفر دانشجوی شبانه هستند، در سال ۹۸ و ۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها همچنان تعداد درخواست‌ها بالا بود به طوری که تعداد این درخواست‌ها در سال ۹۸، ۱۰ هزار و ۸۱۲ نفر و در سال ۹۹، ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر بوده است. اما در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۶ هزار نفر کاهش یافت. برای سال تحصیلی جدید ما با رشد بیش از صد درصدی مواجه هستیم یعنی درخواست نقل و انتقال دانشجویان بیش از صد درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل افزود: دانشگاه‌های مبدا از همان زمان که مهلت ثبت درخواست در سامانه سجاد پایان یافت شروع به بررسی موارد ارسالی کردند و تا ۱۵ تیر ماه مهلت دارند کلیه موارد را مورد بررسی قرار دهند. پس از اتمام این فرصت، دانشگاه‌های مقصد نیز از ۱۵ تیر ماه تا پایان مرداد ماه با توجه به موافقت‌هایی که دانشگاه‌های مبدا انجام داده‌اند، فرصت دارند درخواست‌های ارسال شده دانشجویان را بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از اول اردیبهشت ماه در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان آغاز شد و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه داشت که بر اساس درخواست دانشجویان تا ۶ خرداد ماه تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا