دانشگاهی

درخواست راه اندازی مرکز زبان فارسی در دانشگاه “الواسط” عراق

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری ایسنا گزارش می دهد: مدیر دفتر همکاریهای بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه و دانشگاه الواسط عراق حدود شش سال پیش تفاهم نامه ای منعقد کرده‌اند. گفت: مدت زمان این تفاهم نامه چهار ساله بود که زمان تمدید آن به شیوع بیماری کرونا برخورد، بنابراین فرصتی برای تمدید و یا انعقاد تفاهم نامه جدید فراهم نشده بود.

دکتر طیبه ناصری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گسترش تعاملات دانشگاه رازی و دانشگاه های عراق طی سالهای اخیر، اظهار کرد: در این راستا مسئول توسعه روابط علمی و فرهنگی بین دانشگاه الواسط عراق و کشور ایران نیز روز گذشته (22 آبان) بازدیدی از دانشگاه رازی داشت.

وی افزود: در پایان این بازدید طی نشستی به بررسی وضعیت کنونی تعاملات دانشگاه رازی با این دانشگاه عراقی پرداخت شد و افزایش ارتباطات بین این دو دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد بزودی تفاهم نامه جدیدی که مشتمل بر مفاد تفاهم نامه قبلی و مسائل جدید باشد، بین دو طرف امضاء شود.

ناصری به علاقمندی دانشگاه الواسط عراق برای افزایش تعاملات علمی خود با دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: طرف عراقی در این نشست خواهان انجام پروژه‌های پایان نامه‌ای مشترک بین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری این دو دانشگاه شد.

وی افزود: همچنین با توجه به غنی بودن کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه رازی، درخواست داشتند که دانشجویان دانشگاه الواسط و بویژه دانشجویانی که در رشته تاریخ ایران تحصیل می کنند، از ظرفیت این دو مرکز استفاده کنند.

مدیر دفتر همکاری های بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در این نشست بر لزوم افزایش ارتباطات بین مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشکده های مختلف دو دانشگاه تاکید شد، عنوان کرد: باتوجه به حاکم بودن شیوع بیماری کرونا در شرایط فعلی، مقرر شد که این ارتباطات برای شروع از بستر فضای مجازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: استفاده دانشجویان دانشگاه الواسط از تجهیزات آزمایشگاهی و نیز بازدیدهای دوره ای کوتاه مدت این دانشجویان از ظرفیت های دانشگاه رازی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

ناصری به علاقمندی دانشگاه الواسط برای راه اندازی مرکز زبان فارسی در این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: امیداوریم با تحقق این پیشنهاد، آموزش آکادمیک و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت زبان فارسی را برای علاقمندان در دانشگاه الواسط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه و الواسط عراق زمینه های مشترک زیادی برای همکاری دارند، گفت: طبق درخواست طرف عراقی در ماه های آتی سفری به عراق خواهیم داشت و در بازدید از این دانشگاه پیگیر برنامه های مشترک خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا