آزمون‌هاجامع

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

اندر حکایت آزمون های حضوری دانشگاه آزاد؛

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

علی رغم شرایط وخیم کرونایی در کشور قرار است روز پنج شنبه ۲ آزمون دانشگاه آزاد در گروه علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار شود. یکی از این آزمون ها، آزمون «آزمون بورد تخصصی گروه دامپزشکی» است که دانشجویان باید از شهرهای خودشان به تهران عزیمت کنند و روز پنج شنبه در واحد علوم و تحقیقات حضور یابند. دیگری «آزمون جامع درمانگاهی دکتری عمومی» است که قرار است در واحدهای دانشگاهی هر استان به صورت حضوری برگزار شود.

از صبح امروز برخی دانشجویان در تماس با خبرگزاری مهر ضمن اعتراض به رویه دانشگاه آزاد در برگزاری آزمون های حضوری، نسبت به زمان برگزاری این آزمون ها گلایه کردند.

دانشجویان گروه دامپزشکی می گویند براساس اعلام دانشگاه آزاد قرار بود آزمون بورد تخصصی هفته چهارم شهریور برگزار شود، اما به یکباره روز گذشته از آموزش دانشگاه با ما تماس گرفتند و اعلام کردند این آزمون روز پنج شنبه ۱۸ شهریور ۸ صبح در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می گویند این آزمون از چند سال گذشته به این صورت برگزار می شود و دانشجویان باید از شهرهای خودشان به تهران سفر کنند؛ آن‌ها این سوال را از مسئولان دانشگاه آزاد دارند که آیا سفر کردن بیش از ۲۰۰ دانشجو از شهرهای مختلف به تهران، آن هم در شرایط کنونی و در اوج پیک پنجم منطقی است؟ از سوی دیگر در حال حاضر برخی شهرها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در صورت خروج از شهرهای قرمز، پلیس اقدام به جریمه خودرو خواهد کرد.

شرکت داوطلبان کرونایی در آزمون حضوری!

یکی از دانشجویان دکتری ورودی ۹۷ دامپزشکی که خود جزو کادر درمان و ساکن شیراز است، می گوید: در حال حاضر برای بار دوم به کرونا مبتلا شده ام و در حالی که هنوز دوران بیماری من تمام نشده، اگر با پرواز به تهران بیایم، احتمال سرایت این ویروس به سایرین قطعا وجود دارد. با وجود تماس های بسیار با مرکز سنجش دانشگاه کسی پاسخگو نیست و نمی دانم با وجود مبتلا بودن چگونه باید در آزمون حضور پیدا کنم؟ ضعف اطلاع رسانی دانشگاه آزاد در خصوص برگزاری این آزمون و اینکه افراد دارای شرایط خاص چگونه باید در آزمون شرکت کنند، کاملا مشهود است؛ حتی هنوز خبر برگزاری این آزمون بر روی سایت بارگذاری نشده و فقط از طریق تلفن با دانشجویان هماهنگ شده است.

این آزمون قرار است در شرایطی برگزار شود که پروتکل ها آنطور که دانشگاه آزادی ها وعده داده بودند، رعایت نمی شود؛ چرا که در وهله اول حدود ۲۰۰ دانشجو باید از محل سکونت خود به تهران سفر کنند و نکته بعد اینکه تجمع این ۲۰۰ دانشجو در یک واحد دانشگاهی هیچ گونه تطابقی با اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد ندارد؛ دانشگاهی آزادی ها پیش از این گفته بودند به طور مثال برای برگزاری آزمون جامع ۲۰ و نهایتا ۵۰ نفر در یک واحد دانشگاهی حضور پیدا خواهند کرد و برای آزمون نیازی به سفر نیست و دانشجویان می توانند از طرح تعاون استفاده کنند و در واحد دانشگاهی محل سکونت خود در امتحان شرکت کنند.

پروتکل های وعده داده شده، رعایت نشد

این گلایه ها در حالی مطرح می شود که این روزها برخی واحدهای دانشگاه آزاد در حال برگزاری آزمون جامع نیز هستند و براساس گفته های دانشجویان علی رغم تاکید دانشگاه، پروتکل های بهداشتی در حین برگزاری آزمون رعایت نشده است. امروز امتحان جامع دکتری دانشگاه‌های آزاد استان گلستان بصورت حضوری برگزار شد و آنطور که دانشجویان می گویند در هر اتاق ۱۵ تا ۲۰ نفر به مدت ۴ ساعت حضور داشتند! همچنین خبرها حاکی از آن است که مصاحبه دانشجویان دکتری که قرار بود به صورت مجازی برگزار شود، همین امروز در برخی واحدها و به صورت حضوری برگزار شده است!

از سوی دیگر امروز تصاویری از یکی از واحدهای دانشگاه آزاد به دست ما رسیده که حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این دانشگاه است.

یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد در شرایط بحرانی کرونایی!

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

دانشگاه آزاد این روزها بیش از هر زمان دیگری در معرض انتقاد دانشجویان خود و رسانه ها قرار گرفته اما مسئولان دانشگاه بی توجه به انتقادهای صورت گرفته بر تصمیمات خود پافشاری کرده و در عین حال با اهمال کاری در رعایت پروتکل ها اظهارات و تاکیدات خود را نقض می کنند.

دانشجویان بر این باورند که در چنین شرایطی که واحدها آنطور که باید پروتکل ها را رعایت نمی کنند، در صورت ابتلا به کرونا آیا دانشگاه آزاد مسئولیت عواقب آن را می پذیرد؟

در تازه ترین واکنش ها نسبت به اقدام دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون جامع، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران امروز ۱۴ شهریور ماه در نامه ای به محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد خواستار اقدام لازم در این خصوص شد.

متن نامه به شریح زیر است؛

با عنایت به رشد فزاینده بیماری کووید ۱۹ در کشور و محدودیت های اعمال شده در عبور و مرور شهروندان و نظر به درخواست های مکرر دانشجویان مقطع دکتری آن دانشگاه مبنی بر نگرانی از برگزاری آزمون جامع و خطر ابتلا به بیماری خواهشمند است دستور فرمائید موضوع بررسی و اقدام لازم معمول گردد.

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

همچنین عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در نامه ای به تاریخ ۱۳ شهریورماه به رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرده است که برگزاری این آزمون با قید فوریت مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه و مساعدت های انجام شده اعلام شود.

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا